Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, April 22, 2011

Kena Panjat Ke?

Assalamualaikum..

Selamat pagi sumer. Yes. yess... hari ni boss aku cuti.. Walaweyyyyy....manfaatkan masa terbaekkkkk ni sepenuhnya. Ok kita mulakan dari sini...

Semalam my boss agak kebizian.. ekceli hari hari dia bz..tapi semalam memang terlebih bizi lagi.. So nak tak nak aku yang kena tunjuk kat diorang kat mana point point yang nak diambil bacaan . Diorang tu adalah contractor yang dibayar untuk ambik bacaan pelepasan haba yang terhasil dari proses kat kilang aku ni la…Korang paham ke tak erk?… Macam terbelit belit jer penerangan aku ni.. buat buat paham je la.



Ekceli setiap tahun kat sini memang kena buat Air Emmision. Nak tahu tahap pelepasan haba yang kilang ni keluarkan. Ada bahaya atau pun tidak..mencemarkan alam sekitar ke tidak. Kalo kilang ada ambik ISO 14001 secara otomatiknya akan kena buat ujian ni. Kalo tak buat maka tak dapatla Sijil itu. Betul la orang kata Kilang yang ada ISO ni leceh. Nak nak ISO 14001… Semua aspect yang ader pastikan tidak meninggalkan impact yang buruk pada alam sekitar.

Ekceli benda ni sumer bagus. Sebab kita kan ada satu alam sajer. Kalo kita yang tak jaga saper lagi yang nak jaga. Nak ke kita wariskan alam sekitar yang tercemar pada anak cucu cicit kita nanti… Fikirkanla lapanploh kali..bukan 8 saat ok.

Sooo syabas buat kilang aku aku yang sudi laburkan duit demi untuk menjaga alam yang satu ini.

Ok.. masuk citer tadi balik. Nasib baikla ader penyelamat untuk tunjukkan point yang satu ni… Yang lain mudah jer.. Jalan jalan tunjuk jer. Yang 1 point nak kena panjat then kena jalan ikut atas bumbung…Kalo yang datang buat tu orang yang datang tahun lepas takper la… memang tahula kat mana point-point dia. Takyah nak tunjuk lagi.. Tapi yang datang tu orang baru..tak tahu menahu kat mana..



Sekalipun aku sanggup panjat ni sumer , agaknya contractor tu sanggup tak tengok popuan ayu macam aku ni panjat pagar..ohh tidakkk…. Nak nak plak berat badan dah terlebih..Heyy tak sanggup aku tengok diri aku sendiri termengah mengah angkat vontot … ntah lepas ntah tidakkk.. kan tak pasal pasal budak berdua tu yang tukang papah aku plak… sebab terkehel….

HAZABEDAH tul la…

3 comments:

Unknown said...

saLam kenaLan...dr segmen gegar gegar! huhu nice blog!(^_^)

sudi2 lah lawat kiter plak ye



http://themrizzo.blogspot.com

aCik Anie said...

tq mr izzo- dah lawat n follow pun

Cik Cempaka said...

itu lah orang kita..

=) tanak ikut cam padi