Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Saturday, April 23, 2011

Bangun pagi pagi

Assalamualaikum..

Macam biasa la pagi sabtu.. Dah jadi rutin.. Subuh hampir subuh gajah, terukkan? dah tua tua perangai masih tak boleh nak ubah. Agak aku ada jin kot tgh kontrol otak aku.. Asal hari sabtu jer mesti lewat semayaang subuh.

Lepas semayang jemur baju plak.. Basuh pingganmangkuk... Buat sarapan nescafe sumer sebagai pembasah tekak. Semua keja ni harus aku settle sebelum askar kecik aku bangun. Bila dia dah bangun aku memang takleh nak bergerak. Aku dipaksa eloh sikecik untuk jadi ular sawa yang melingkar kekenyangan.

Begini rutin aku setiap pagi. Kadang kadang nak jugak merasa kuar joging, bekfast kat luar ngan diorang. Tapi keadaan belum memaksa lagi. Tunggulah diorang besar sket baru aku boleh susun schedule aku sendiri. Sekarang ni schedule berat sebelah.

Sooo... Koorang plak apa rutin pagi. . Sama macam aku tak? atau jauh lebih baik dari aku. Apapun...

Aku tetap bersyukur...

Tengah pikir menu untuk tengahri.. Ada cadangan?

2 comments:

Sal Saari said...

start jer bangun tido maka bermulalah anggota 4 kerat ni bekerja, tanpa henti...
itulah pengorbanan sorang ibu/mama/umi/mummy..

aCik Anie said...

ITULA RUTIN SEORANG ISTERI