Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, April 27, 2011

Resepi | Roti Gulung

Assalamualaikum..



Sesiapa yang suka makan sosej tapi agak kegelian bila tengok rupa fizikal sosej ni bolehlah mencuba Roti gulung sosej ni. Alahaiii senang aje… 10 min buat pun tak sampai.. (konon eksen la).. Yang ni pun aku bawak masa together gether hari tu. Khas untuk askar askar. Iasanya budak kan suka makan hotdog ni.. Apa kurang mak budak erk..

Ok..bahannya senang jer..

Sosej atau hot dog
Roti gardenia atau aper ape brand la.
Telur
Garam


Simple kan?.. mulu mula gelekkkk dulu roti tu kasik nipis… saper mentega ke mayonis ke roti tu dulu.. ikutsuka uollls la.. sos pun boleh. Dah tu masuk hotdog..gulung..pastu sapu sket ngan telur atau air. Kasi melekat..



Dahhh tu celup dalam telur yang disi sedikit garam… pastu goreng. Senang kan. Untuk budak budak potong la kecik kecih. Kan kalo tak habis kan membazir. Potong bulat bulat pun cantikkk… Ngapppp 1 mulut jer..

Ok done..bye..bye..

2 comments:

Sal Saari said...

oooooo..roti sosej rupanya..
ingatkan crab roll, masa makan tak perasan lah puloksss..hihi

aCik Anie said...

Abih kak sal makan ader rasa encik crab kr heheh