Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, April 1, 2011

Tiada Entry Bergambar..

Assalamualaikum…

Jumaat yang tenanggg sekali.. tapi tidak setenang hati ni. Tidak tenang dengan mimpi semalam. Orang kata mimpi itu mainan tidur.. Tapi aku rasa mimpi tu jugak satu amaran atau peringatan. Tapi harus kita ingat satu jer, syaitan dan iblis telah berjanji akan menyesatkan, menghasut, menggoda kita umat Muhammad S.A.W hingga hari kiamat. Itulah janji setan.

Pengaruh cerita hantu ni kuat betul kan. Malam tadi tengok Mentera Anjasmoro. Leh tahan gak citer dia. Seram tu idaklah.. tapi jalan citer macam besh jer… Sekali kita bersokongkol dengan Syaitan..maka selamanya kita akan tersesat dari jalan-Nya. Tapi pintu taubat itu kan sentiasa terbuka. Terpulang pada kita.. nak pilih jalan yang mana satu, HITAM atau PUTIH.

Apa lagi nak cerita erk.. Pasal setan iblis takyah la sangat. Nanti dia lagi bangga bila kita duk sebut nama dia…haha. Biarkan. Ooooo.. semalam balik keja menyinggah kat Farmasi kejap. Beli Pregnancy Tester.. ateeee..dah 2 bulan tak datang piyek…..mau tak risooo….Balik dari Farmasi terusss ke Pasar malam. Kalo ke Pasar malam tak payah berangan nak balik dengan satu plasti. Memang tak sah kalo tak kena pow dengan Si Hafiy….

Ibu.. Hafiyy nak tengok jer yer..

Iyo la ko nak tengok… Dekat 10 minit tengok, bila disuruh jalan…menangis melalak tak nak jalan. Ubatnya satu jerla…bayar 20henggit dapat 3 barang. Bijakk tak taktik si Hafiy? Bila dah dapat mainan…. Bergaduh bertengkar plak dengan si adik.. nak sentuh pun tak kasik. Sooo masa ni lah ibu menggunakan kuasa VETO yang ibu ader.

Hafiy.. lepas ni TAKDER MAINAN LAGI… Ermmm…

Ermmmm kelauttttt tu…

Kan tegok 2-3 hari.. lalu kedai…

Ibuu.. Hafiy nak tengok jer yer…..

Sabarrrrrrrrrr……..Ermm… teringat moto salah sorang penjual mainan budak kat pasar malam semalam…

SAYANG ANAK …. BELI……

Iyolah bang… Abang tak khatam lagi pasal KASIH SAYANG lagi ni……. Macam macam


The End..

2 comments:

aizamia3 said...

(nota: bukan kurang ajar tapi selesa dgn ganti diri aku tapi dalam blog aje)

seyes.. aku tgh gelak ni.. samalah situasi kita..

jangan kata pasar malam, letak apa saje jenis tempat shopping yang nak disinggah, pesan jangan mintak itu ini siap berjanji guna ibu jari lagi tapi hasilnya tetap tidak memuaskan hati..

Diorang lagi bijak.. cukup pandai dengan kelemahan ibu dia ni.. huhuhu..

iLa suHaiLa said...

penghargaan buat follower yg ke 100..jom bace..hehe

http://akukanila.blogspot.com/2011/04/follower-yang-ke-100tahniahtahniah.html