Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, October 20, 2010

PLAN KELAUT

Salam dan selamat pagi sumer buat readers kat luar sana. Pagi ni aku hampir terlambat punch card... turun macam biasa la dari umah.. tapi paham jer la ..nyinggah beli b/fast lagi. Hantar budak 2 orang tu lagi. Hadif sekarang pandai dah nak nangis kalo kena tinggal. Sesi pujuk memujuk lagi... sampai ofis punch card pukul 7-59. Nasib baik... kalo 8-01 minit 20 hingget sudah melayang.

Hari ni hari yang ke-20 dalam bulan 10.. 2 hari lagi tutup gaji. Then 5 hari lepas tu baru gaji kuar. Macam biasala..hujung bulan gini kira hari gaji jer la. Pastu mula la..plan itu ini...Sekarang aku lom ader plan baik lagi. Cuma nak makan aiskrim kat Iceroom Bangi.. dari bulan puasa lagi..teringinnn sangat nak rasa. Bestttnya.. sekarang ni kan musim panasss.. adalah sangat sesuai kalo makan musim ni kan?

Plan ke-2 yang tak tercapai sampai sekarang.... nak skip makan malam. Kalo boleh tak nak ambik dinner lagi la. Perut ni makin hari makin naik. Nak pakai PB macam mahal sangat plak. Teringin gak nak merasa pakai bendalah tu.. Tapi mahal siottttt......Takperla..aku cuba sedaya upaya capai target pinggang ramping macam kerengga ni walopun lambat kesannya tapi aku percaya suatu hari nanti i can do it bebeh... ko tengokla nanti.......

Malam tadi macam biasala... Ajeed dah balik dekat pukul 9. Makan malam aper lagi.. memang dah lewat benar tu. Tapi tak tahan weyyyyy...... dalam 9-30 pi dapur masak nasi.. potong daging ...bakar.. cicah air asam yang balance semalam. Paastu goreng telur dadar jer untuk Hafiy.doneeee... berpinggan-pinggan lagi. Camner erk cara berkesan utk skip makan malam. Memang la mulut cakap tak nak... tapiiii hati bukan macam tu.. laparr...lapar.. lapar.. ko tengokla kalu aku tak makan malam, tido nanti gerenti mata takleh lellap... pastu asyik nelan air liur jer...itulah pesen dari dulu hingga kini.

Tapi aku percaya sket masa lagi aku boleh capai terget itu.. cuma sedikit lagi pengorbanan dan kerjasama dari Ajeed iaitu dia pun diet skali. Kalo aku sorang jer diet mana tahan. Ko tahan tak tengok orang makan berpinggan pinggan depan kita.
Ok la.. rasa macam panjang benor dah aku membebel kat sini... Tak tahan plak bau nasi berlauk sama daging goreng ni.. menusuk-nusuk hidung ni. Tak sempat makan tadi.. jawabnya kul 10-30 baru dapat b/fast la....

titik.



No comments: