Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, October 20, 2010

NAK MATI PULOPS

Korang tahu kan... 3-4 bulan lepas aku ada ambik lesen. Tapi fail tang 3 penjuru kan?. Sket punya senang part tu tapi boleh fail.... enjin mapuhhhh..... lepas tu baru aku perasan lesen L yang baru jer aku renew tu nak mati pulakkk...... Nasib baik lom nak ambik ulangan balik. Takper la dulu..renew jerla kan.... Hari ni plak baru aku perasan lesen aku tu nak mati lagi minggu depan 28 Oct.. berapa kali mati dah.. P nya lom dapat lagi. ntah bila mau ambik balik. Step pun kebanyakkan aku dah lupa.


Sebab yang paling utama aku malas nak ambik balik adalah.....
Bila aku check IC aku kat saman PDRM ... ada 9 saman yang blom terbayar...speed trap. separuh dari saman tu adalah speeding..libu libuuuu loooooo......

Bila di total total dekat 2000 aku kena bayar untuk clear balik nama aku. Walhal aku lom ader lesen.. baru terhegeh nak ambik lesen... dah la baru nak ambik fail plak tu.. malangnya nasib aku kan?. Ni la kesan kalo bagi pinjam keter kat orang lain sebab keter tu atas nama aku..1 lagi pengajaran dari sini kalo jual keter walaupun dengan adik beradik sendiri..plssss tukar nama cepat-cepat... bila dah jadi macam kes aku ni.. saper yang susah..aku jugak la yang susah...... Memang aku nak marahhhhh sangat...

Tapi aku harap dia sudi bayar saman tu walopun separuh jer.......aku ni bukan insan kaya......pleaseeeeeeee.....nak repeat balik test JPJ ni pun kena 180...tu pun terpaksa potong belanja bulanan aku... half half lagi tau......

No comments: