Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, June 24, 2011

Aku Diburu Rasa Bersalah...

Assalamualaikum...

Aku diburu rasa bersalah bila aku keluar lunch dengan muka selamba tanpa ader rasa sifat tanggungjawab pada kerja aku.
Faham ke?..

Akceli gini.. dalam kul 12 tadi 2nd bos aku dah cakap... kerja ni nak kena settle sebelum pukul 1.. (pukul 1 ok..sekarang ni pukul 12-15 gitu)..Kalo tak settle kul 1 kitorang kena stayback.. Tapi pada pemahaman aku kalo tak settle sebelum kul 1 makanya kami kena stayback la malam ni. Walhal stayback pada maksud boss aku tu tak keluar rehat la kul 1 nanti.. kena buat jugak sampai siap.
Aku pikir stayback malam nanti.. Boleh gitu?...

Lagi rasa rasa bersalah bila aku dengar yang bigboss dah marah marah bila aku keluar jugak rehat kul 1 tadi sedangkan diorang tengah tunggu document tu kat dalam production. Tapi diorang tak cakap pun suh aku bawak document tu masuk dalam.... Adoii.. Sorry la boss.. saya betul betul silap the paham la... Bertambah tambah rasa bersalah bila salah sorang geng yang kena stayback tadi tegur aku macam ni..

Ehh..tadi ko kuar rehat awal eh.....

Aku hanya mampu tersenyum sajorkkk...

Patut pun aku tengok boss aku masih tak keluar keluar rehat.. Masa tu dekat 1-15 gitu.. rupanya diorang tengah settlekan kerja yang sepatutnya aku kena buat.. boleh plak aku duk menikmati sambal lancang sama ikan masin kat kantin.. nasik penuh pinggan lagi.



Tapi benda ni dah settle pun... Takyah la aku nak rasa bersalah lagi kan?...(cuba sedapkan hati sendiri la). Tapi kalo boss aku suh masuk ofis tadi..aku sanggup masuk balik settlekan sumer.. Sanggup aku tinggal sambal lanchang tu kejap..

Ok... sesi luahan rasa dah tamat.. Masuk bab makan..

Korang penah makan sambal lancang tak. Aku rasa ni makanan orang Pahang kot.. Sebab kawan aku yang tukang masak tu orang Pahang. Sedapppp.... Tapi kalo korang tekak orang bandor rasanya tak tertelan kot..sebab dia masuk sumer jenis pucuk, pucuk kaduk. pucuk ubi, terung pipit, daun kaunyit..pastu masak plak ngan tempoyak.. Tekak macam aku ni baru boleh accept.. Tapi serius aku cakap... memang sedapppp...

Resepi nanti aku akan kongsi dalam next entry.

Ok..itu jer kot.. Sambung balik perasaan rasa bersalah tadi...uwaaaaaaaaaaaaaaaaa. Dah tak berani nak angkat muka pandang muka bigboss.. takut plak dia jeling aku.. tapi kalo bab jeling menjeling ni takleh lawan SI Hadif...kalo korang tengok Hadif jeling ...huhhh....gerenti terus terjatuh cinta ngan dia..auuuuuuwwwww.. nanti aku ambik video Jelingan Maut Si Hadif.

No comments: