Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, December 14, 2010

Western Food ala Ajeed

Balik dari shoping semalam (shopping la sangat) macam kebulur jer. Mau tak kebulur, makan donut jer ko….So sebelum balik singgah jap kat Giant beli apa yang patut. Resepi utk malam tu ialah Western Food. Yo la sangat western. So nyinggah kejap beli ayam, fillet ikan, brokoli, kacang pis, jejari kentang.. Kato nak western kan?..



Yang bestnya Ajeed goreng ayam tu pakai periuk pressure aku. Bukan takan ayam..kentang tu pun dia pakai pressure cooker..rasanya dah kemaruk kot. Tapi yang bestnya ayam yang goreng pakai periuk tu sebijik rasa macam ayam KFC tau. Dah la tepungnya rasa hampir sama, pastu goreng plak ala-ala kat kedai KFC pakai periuk tuuuu… masak sampai ke tulangnya. Kan biasa kalo kita goreng pakai kuali biasa mesti dia nampak macam merah-merah kurang masak sket kan. Tapi semalam sumer isi hampir tersiat. Bagusss…



Sedap yang saya buat lagi dari Kelantan Fried chicken (KFC)
Iyoooo la….

Tapi sebelum aku bedal Western Food versi Ajeed ni aku dah bedal dulu sepinggan nasik. Konon guna nama Hafiy..hahaha.. nak suapkan Hafiy…. Akhirnya aku jugak yang kena habiskan..Tak tahan wey . Perut aku ni perut orang kampung sket..nak jugak masuk nasik.

Biasala kan tugas mak ni. Habiskan sisa sisa anak. Kalo tak perabihkan namanya membazir tu. Tapi kata Dato Fadzillah Kamsah, tak elok habskan sisa anak… Nanti anak tu melawan cakap kita. Betul ke idak.. kalo betul jadi tu mungkin secara kebetulan jer kot.

Soooo malam tadi kenyang bangat……pastu sebelum tido jajan plak…asam lagi..buah lagi… mau perut aku tak kembung. Ngup ngap ngup ngap selagi mata tak terkatup.

No comments: