Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, December 29, 2010

Sumer Pasal Kegilaan

Hok Alohhhhh.........Baru sampai seru aku nak hapdet blog...
 
Lama sungguh aku tak ngadap blog ni. Rasa macam 1 kerugian pun ader. Tapi idak la rugi punnnn.....rasa bestttttt adala........ Sebab aku boleh relex...takyah nak pikir pasal blogging....Bukan takder benda yang aku nak kongsikan .. tapi kadang-kadang senyap itu labih baik.... 
 
Tapi ader jugak readers yang amat concern dengan perasaan aku.
 
Readers : Akak macam nak luahkan sesuatu jer kat blog...
 
Bijak erkkk korang... dapat baca isi hati aku. Selagi boleh share aku citer jer kat blog ni... tapi kalo dah terlalu pribadi..ermssssss...macam tak sesuai jer bercerita kat sini.
 
Ekceli aku sebenarnya nak citer pasal kegilaan baru aku. Dulu kegilaan aku nakkkk sangat anak popuan.. Hinggakan Si Hafiy selalu jadi mangsa pembulian aku. Bila Hafiy dah besar macam tak sesuai plak kalo dibuli pakai tudung ke tuala ker... Hadif plak yang jadi mangsa.
 
Pastu timbul plak kegilaan nak masak pakai Pressure Cooker.Daging , urat sumer dicampak dalam periuk tu. Sampai sumer benda nak masak atau goreng mesti nak guna presurre cooker.. setakat ayam ok lagi.. kalo goreng kentang yang halus pun pakai pressure cooker ..aper cer?..
 
Lepas tu kegilaan membeli tudung Rozita Che Wan plak.. allllaaa...yang chiffon 2 layer tu.... lepas chiffon plain..chiffon printed plak.... aduiiii..... sekarang ni pun blom habis lagi kegilaan kat tudung RCW ni. Masa aku tulis citer ni pun tengah sabar menunggu tudung baru ni. Kata nya ini hari sampai.. tapi takder sampai sampai lagi ni.....Tak sabar ni..
 
Blom habis kegilaan tudung RCW.. timbul kegilaan baru lain plak...
Makan Ikan Patin Masak Tempoyak...
 
2 minggu lepas baru makan... seminggu lepas pun makan... semalam..makan jugak...dan hari ini... pun makan jugak. Naper sedap sangat erk.. nak nak tang kapala tu.... rasa puas sangat...sedap sangat.. hari-hari makan pun ok rasanya. Buat masa ni blom rasa muak lagi la.
 
Hari ni aku oder 2 ketul.. 1 bahagian kepala.. 1 lagi bahagian isi. Kepala tu aku tapau bawak balik. Isinya plak tinggal separuh lagi.. tak habis makan tadi... Ingat nak suruh Ajeed try makan. Sebab hari tu aku ada tanya dia..
 
Aku : Awak penah makan Patin Masak Tempoyak tak?
Dia : Penah cuba makan.. tapi takleh telan la..nak muntah..
 
So hari ni aku nak kasi dia makan.. .. Tengok dia boleh telan ke idak. Biasa kalo bab makan ok jer dia.. Tapi tompayak ni memang tak kena ngan jiwa dia kot. Takpela..aku cuba... Kalo dia tanya masak aper ikan ni...
 
Masak Assam.... cuba la....
 
Macam la Ajeed tak tahu roper masak asam macam mana....
 
Hehehe... tudung dah sampaiiiii..........jom "menery"
 
 
 
 

No comments: