Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, December 17, 2010

Takder Yang Menarik Pun

Hari ni macam mood down sket. Biasalah kehidupan kita selagi bernama manusia dan masih bernapas di bumi Tuhan ni akan mengalami pasang surut kehidupan. Nak menaip panjang panjang pun dah takder mood. Mood kedaungg.

 

Aku tak suka perasaan ini bermain-main dalam pikiran aku. Tapi datangggg jugak.. Betul betul menguji keimanan aku la. Dah la iman ni nipis...lebih nipis dari kulit bawang. Satu jer tempat aku berharap...

 

"Ya Rabbi.. Kau tetapkanlan pendirian ku ini"

 

Hidup hanya untuk diuji.... Terimalah dengan dada terbuka. Sentiasa berlapang dada dengan hati hati yang sensitif.

 

Ok la.. sesi meluah perasan telah tamat.. back to the normal plsss..

 

Okkk... ni ku nak habaq sket.. Kan aku pernah citer kat sini.. kegilaan aku sekarang baca serita hantu.... aku layannnn sumer tread tread yang menyeramkan. So hasil dari kegilaan aku tu..

 

1- Terbayang-bayang setiap kali mau tido.

2- Takut nak bangun buat susu anak kan tetiba munsul kat tingkap... "buat susu anak yer kak?......."

3- Asal lalu jalan sunyi jer terus cop jalan tu berenunggu

4- Asal jer orang sebelah takder rumah..aku dah gelisahhhhh...

 

Semalam jumpa ngan jiran aku (yang akaknya meninggal hujung bulan lepas tu la). Aku sajer nak kepochi cket..naper rumah dia asyik kosong jer...dekat seminggu dah. Mana dia pegi.

 

Aku : Pegi mana lama tak nampak..

Dia : Ada..tido umah mak saya...

Aku : Naper gitu..

Dia : Bini aku tu asyik takut takut jer.

 

Hahhh ko.. kan betul dengan telahan aku tu.....Sooo kesimpulannya..

 

Aku agakla..maybe dia terbayang - bayang arwah akak dia kot... Ataupun mungkin jugak hantu akak dia balik umahhhh... Wahh ni dah masuk bab seram nii. Lagi buat bulu roma tegak berdiri. Bukan ajer bulu roma..bulu pahat skali tajam menegak ni.

 

Sooo untuk mengatasai masalah ketakutan melampau ni.. aku dah tukar minat aku.. dari baca citer seram kepada baca citer sejarah.Ok tak?.. Sekurang-kurangnya tambah ilmu sejarah di dada. Sekarang aku tengah layan bab Lagenda Mahsuri... dah khatam ok.... rupanya Wan Aisyah yang claim waris ke7 mahsuri yang kononnya penamat sumpahan mahsuri tu adalah satu konspirasi.. Wallahuallam.. . Sekarang ni tunggu nak habiskan kisah Memali plak..caiyokkkk....

 

 

 

No comments: