Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, December 22, 2010

Kena Bangun Awal la gamaknya

Salam rindu kiss kiss hug hug buat sumer readers diluar sana.
 
Tergerak hati aku nak bercerita diruangan yang berperasaan ini. Mana tempat lagi aku boleh meluah perasaan ....sini jer la. Sebab tu pada mereka yang tak suka dengar citer remeh temeh yang takder point ni dipersilakan dengan hormatnya klik butang pangkah sebelah kanan atas tu yer. Dan pada mereka yang sudi... thanks to all...aku hargai sesangat.
 
"Ya Allah .. Kau rahmatilah hidup readers blog Acik ANie ni"
 
Ekceli aku ader benda nak tanya korang. Pernah tak korang tgk nestum yang pek dengan kotak..bukan yang dalam tin tu. Kalo saper ader baby mungkin tau la... Aku nak tanya korang logik ker tak logik 1 pek nestum tu untuk 2 hari makan. Kalo Hadif makan sorang tak logik aku rasa. Termasuk semalam adalah dalam 5 kali dah diorang buat macam ni.. 2-3 hari lepas tu hantar bekas kosong.Bukan aku nak berkira.. tapi biarla pada pada.. aku halalkan kalo dia bagi budak lain pun... At least bagitaula. Ni tak..aku bagi hari ni.. jumaat kang habis la.
 
So solutionnya sekarang aku tak nak bagi nestum lagi.Ekceli nestum tu benda makan sampingan Hadif jer. Kalo aku tak sempat masak bubur dia...at least ader benda yang dia nak kasi Hadif untuk makan. So hari ni seawal pagi lagi aku dah bangun. Masakkan bubur untuk Hadif. Dah alang alang bangun pagi.. aku goreng la nasik sekali.
 
Kebetulan semalam teringin makan satey..beli la 30 pucuk, Walhal malam tadi dah pesan kat adik aku.. sebelum dia kaur kerja malam tu tolong letak nasi skali. 3 pot tu.. Ingat nak masak.. sekali dah lupa daaaa.. sudahnya semalam lepas makan satey makan la 2 pinggan nasik. Gilerrr.... Minggu lepas bukan main lagi aku nekad nak skip makan malam... Minggu ni plak berdouble double makan. Dah jadi rutin macam ni..susah sket la.. tapi aku percaya one day perutku aku kempisss..phewww witttt.....
 

So berbalik citer nestum tadi. Pagi ni aku tunggu jer dia tanya nestum mana?... Tapi nasib baik dia takder tanya sebab aku bawak nasik kan. Kalo dia tanya....ermmm ader la aku nak jawabnya... Bukan niat nak kurang ajar.. Sekadar untuk pengajaran jer. So lepas ni hari ari kena bangun kul 6 la gamaknya.....

 

"Demimu anak...Ibu rela korbankan masa tidur ibu......"

 

Dalam keter tadi SI Ajeed cakap dia kagum giler ngan salah sorang bini kawan dia ni... setiap hari bangun kul 4 pagi... Masakkan nasik siap gulai bagai..takkpun masak bihun..mee..macam macam la untuk bekal laki dia ni...Laki dia takder suruh pun.. sendiri rela maaaa... suka la si laki tu... dapat jimat duit katanya.  Nak kata bininya tak kerja ..kerja..nak kata takder anak ..ada.. Aku pun nak tumpang tabik skali kat dia ni.. tapi sedikit tercabarla naluri kebinian dan keibuan aku ni.. Yer la... mana tak terasa kalo laki puji bini orang lain. Lainla kalo aku ni jiwa kental..Tapi itu bukan aku... Jiwa aku.. dalam hati ader taman.. tapi dalam taman tu ader RIMAU tauuuuuuu.

 

Dah .... stop membebel... bagi ruang untuk bermuhasabah diri jap...

 

 

1 comment:

laVeNDer's blOg said...

hehehe.....stu perubahan yg bagus mu start bngun pagi...klu aku tk prcaya hadif mkn bnyak tu..aku dlu gtula..fkirkan rzeki utuk budak lain jer..bukan nk berkira..tpi si pngasuh ni ambik lngkah yg pling senang,guna org punya..tu hok tak puas hatinyer...