Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, August 16, 2010

PANAS... PANAS

Uolls perasan tak lately ni panas semacam jer. Wolopun hujan lebat..tapi dikala malam bulan mengambang suhunya still panas jugak kan.. apalah nak jadi dengan suhu dunia kita sekarang.... Aku memang tak bleh tahan la. Sebab tu jugak aku selalu tido kat hall. Dalam bilik rasa macam sauna sudah..

Dah lama En Suami cuba berdiplomasi dengan aku....dari umah lama lagi..mau pasang ekon..pasang ekon....tapi aku tak setuju.. Masa kat umah lama tahan lagi la sebab tingkat 2....angin malam sepoi-sepoi bahasa ader masuk.... sebab tingkat tinggi. Umah bawah ni tak boleh tahan sudah......sekali lagi dia cuba lagi berdiplomasi ngan aku..... akhirnya dia bertindak tanpa persetujuan aku..walhal aku pun suker.. sajer jual mahal sket..cehhh...

Kalo pasang ekon kan best
Wahhhh..... banyak duit awak.....
Alllaaaa...ambik yang 2nd .. member saya ada nak jual
Berapa....?
300 pasang lain citer...

300..jerrrr????.... 6 pasang dapat baju raya budak 2 orang ni tau..... kita pakai bukannya 24 jam..time panas sgt on la.....ya betullll.....tapi itu kata-kata sebelum ada....kalo dah ader....gerenti lain plak citernya....tengokla kalo tak caya.

Akhirnya tertewas juga dengan tuntutan duniawi. Tertewas dalam kemenangan....:)



Ekon ni pattern old school punya. Yerlah dah nama lagi 2nd kan...so tak yah nak expect lebih-lebih. Terima seadanya. Takperla kenalah ngan rege dia, lagipun katanya kawan dia tu mau pakai duit..katanya la..kot itu hanya alasan pun aku tak tau la.. janji settle masalah dikala kepanasan.. Ehhhh kuar topik jap..... aku rasa kat umah ni panas lain macam. Mula la aku nak pikir yang mistik-mistik ni.... nak-nak si Hadif tu kerjanya melalak 24 jam......uisssss seram benar rasanya..baik takyah citer la...



Back to the topic.....

Sambil-sambil diorang pasang ni... tetiba rasa berdesinggg jer telinga... Si Baju biru muda tu la yang start dulu...mentanglah dia tgk aku tengah ngadap lappy... baju biru tua tu yer kan ajer... tapi macam volume dia tu sengaja dia kuatkan..saja bikin hati aku jadi panas...

Apa la org popaun ni... masak tu masak ini...tepek dalam FB berbuka makan itu ini pun citer dalam FB...

Aku macam dengar tak dengar jer aper Ajeed menyampuk...tapi aku dah perasan dia dah mula pandang-pandang jeling-jeling kat aku..konon bagi hint la tu. Tapi aku buat derkkk..jer..buat pekak jer.. walhal telinga aku seluas-luasnya aku cuba kembangkan....

Ok la.... dah hampir sejam diorang bertukus lumus memasang ekon 2nd ni... tetiba berlaku perkara yang tidak diingini.....

Jeng..jeng..jeng... apakah itu......sajer nak kasi suspen... tapi betul la... memang berlaku sesuatu yang tak diingini...



Nantilah aku citer.... kaki kebas plak..kena bawak jalan-jalan dulu..atau bahasa kasarnya mengular.

Nanti sambung lagi yer... pic lom transfer... kalo tak taruk pic tak real plak...
Tungguuuuuuuuuuu...

No comments: