Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, August 27, 2010

KITA KERJA

Alahaiii.... pagi ni malas betul aku nak bangun . Yer la...orang lain sumer cuti kat Selangor. Company aku jer kot yang kerja. Gilerrrr. Berkira nak mampus.... Di bawaknya cuti hari ni pergi raya nanti. Huhhh....

Tapi nasib baik taska Hafiy Hadif bukak hari ni... n saper-saper yang hantar hari ni kira bayar tu. Ermmm...aper nak buat.. bayor jerla... 2 orang 20 henggit dia mintak. Nasib baik mood budak berdua tu ok. Sampai jer taska.. tersengih-sengih Si Hafiy..bila budak -budak situ terjerit Hafiy..Hafiyyy... glemer gitu. Dan..dan tu Hafiy trus pelawa sumer orang roti Gardenia yang aku bekal untuk dia pagi ni.. oooohhhh so swettttt..... pemurahhh budak Hafiy.. tak kedekut...Walopun pada awalnya sedikit eksen yang menunjuk-nunjjuk..kenkununnn...

"Aku ader rotiiii...."

Hadif pun Ok jer.... letak jer atas tilam..trus merayap macam askar tengah training merangkak bawah kawat berduriii... Fuyyooo..bukan main laju lagi ko dik....

Takder apa nak bebelkan sangat.. cuma nak cakap... aku malas nak kerja hari ni.... mau rehatttt..... namun apakan daya... aku bukan tokey.... aku hanya kuli biasa... yang sememang terpaksa akur dengan keputusan yang managment buat.. walau hakikatnya tak berapa nak setuju...

Wehhhh..... takder saper yang berani besuara ker..?..kalo aku salah seorang Ahli Majlis Tertinggi   rasanya aku dah besuara kot...sebab Hari Nuzul Al Quran kat sini tk pernah dibagi cuti tanpa ganti....Kata negara majoritinya orang islam..:p. (statement berani mati)..

3 comments:

♥naematulsaadahismail♥ said...

sebab Hari Nuzul Al Quran kat sini tk pernah dibagi cuti tanpa ganti--> yang ni maksud dia apa kaknie?

adoi..siriyes malas&tade mood harini.
marilah tukar tempat keje :P

Ena said...

sama la ngan ena pun.. semacam je rasa pg tadi.. tapi tetap sampai seawal pagi.. ;D

aCik Anie said...

Naem- Sorry ...ayat sket konpius..makna dia ganti cuti kat hari lain... tapi cuti hari ni tak tahu plak kat mana di ganti balik.. mcm takder jer...

Jom la kita tukar kerja secara berjemaah..