Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, September 27, 2012

Sindrom Yang Ntah Apa Apa ....


Assalamualaikum..

Aku selalu terpikir tau samada aku sorang jer ker yang berperangai macam ni ataupun orang lain pun ada mengalami perasaan yang sama macam aku .. Katakan lah,,... katakan lah...katakan korang pun sama.

Pagi aku tak sempat nak pikir sebab keadaan kelam kabut. Nak cepat datang kerja jer. Tapi bila dah petang....dah start dahhhh.. 

Perkara yang jadi pada aku setiap kali nak balik kerja kalo aku kena drive sendiri..

Sindrom Saloh Haboh...
Penah dengar.. Jantung laju jer pam darah aku. Masa ni nak bergurau ngan aku tak payah la.. Muncong jerla ko nampak. 10 min loceng bunyi nak balik nih aku dah mula menggelabah, kunci keter mana?.. mana kunci rumah..duit bayar toll. Aku akan pastikan aku dah masuk kunci rumah siap siap dalam poket baju. Konon malas nak kelam kabut cari kunci bila dah sampai rumah. Kan aku park kat tengah tengah jalan.

Sindrom Traffic Lite...
Setiap kali sampai traffic lite..aku nakkan warna hijau hijau hijau hijau...taknak kuning.. merah takper. Kuning menyebabkan aku berada dalam situasi yang serba salah. Scary kalo tertekan minyak.


Sindrom Bayar Toll...
Setiap kali sampai toll dalam otak aku..."Tepi sangat ker ni.". "alaaa..jauh sangat plak.".. "kena angkat punggung sket ni". Berbulu jer toll girl tgk aku.... Jangan kena kluar kereta dah la. Tapi adalah lebih selamat kalo aku beli pemukul lalat. Senang nak bagi duit toll. Satu lagi duit toll aku akan selit siap siap kat tempat bukak pintu. Senang nak ambik masa sampai toll. Tingkap skali...kena bukak siap siap.. walhal ekon no 3..sia sia jer kan...

Sindrom Alarm Rosak....
500m sebelum sampai kereta aku dah gila menekan butang alarm. Sampai kereta 2-3 min plak ambik masa nak bukak pintu. Naper la macam tu.. Naper Ajeed relex jer.. sekali 2 tekan dah ok. Turn aku plak 10-20 kali tekan... lagi lambat kluar..agi kencang debaran aku

Sindrom Masuk Simpang....
Janganla ada kereta lain yang lalu.. biar keter aku jer. Takkpun keter lain tu sila alert dengan keter i yang tampal P nih. Nak nak kalo nak masuk higway.. laju jer diorang.. slow la sket kalo nampak P aku tuh.

Sindrom Masuk Parking
Solution utk sindrom ni aku guna kaedah setia pada yang 1. Contoh macam ni la, kalo hari ni aku guna jalan tu..besok lusa tulat minggu depan pun aku guna jalan yang sama. Sebab aku riso gaya nak masuk parking tu berubah. Ntah apa apa kan?.Pastu bila dah masuk tgk la. Kalo ada parking aku singgah, Kalo takder aku jalan jer.. Wolopun ada benda yang aku nak beli sangat sangat kat kedai runcit hari tu. Satu lagi nak masuk parking rumah. Setiap kali masuk parking rumah aku pastikan aku masuk dari arah yang sama. Pendek kata route dia tu takkan brubah la. Mungkin akan berubah tapi tak tau bila.

Adakah korang punya debaran masa pestime bawak keter pun sama macam aku.. atau lebih hebat dari aku.. Atau aku jer insan XY yang terpilih untuk mengalami dan merasai sindrom yang ntah apa apa ni.

Hari ni nasib baik drebar hantar.... :) Lega ..

Wassalam....

3 comments:

Sue Saari said...

kalau dah selalu bawak nnt lama2 expert la..

silap2 tgh bwk keter pun leh taip n3 utk blog..kah3.. ;)

bleh geng dgn kak Sal ni kak Anie..tpi la ni kak Sal dh expert skit..

aCik Anie said...

boleh sampai tahao tu ker... kalo gitu gaya mmg expert betul

kak sal kerja KL ke..kalu dari bukit beruntung ke kl mmg respect kak sal nih

Sue Saari said...

kak Sal keje bukit beruntung ler...tpi la ni ari2 berulang pi keje dgn kete..cuma bab bukit jer failed lg... ;)