Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, September 25, 2012

Jeles Ada la Sket...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... baru lepas sarapan kenyang sangat makan nasi kerabu. Tak habis 1 bungkus pun sebab sambal kelapa dia sket sangat. Tapi harap harap dapatlah cover sampai ke petang nanti sebab nanti tengahari i tak nak makan.. Mau titun..zzzzzz..

Aku kan..semenjak dua menjak ni adalah little bit perasaan jeles dengar blogger blogger yang baru dapat baby nih....rata riti blog yang i follow nih semua duk cerita pasal pengalaman bersalin...auwwwwwwwwww jelessssss bangattt sihhhh........ neway i rasa seronok sangat dengar cerita pengalaman bersalin masing masing...citer orang tu macam tu ....orang ni plak macam ni.... ermmmmmmmmm i ni plak..tunggu tak dapat dapat.. hari bertemu bulan, bulan bertemu tahun.. ermmm..tahun ni bertemu plak tahun depan...tak dapek dapek...

Kabulkan permintaan hambaMu Ya Allah... 

Alhamdulillah.. bersyukur dengan anugerah yang i dah ada sekarang...pening pening pun seronok..penat penat pun terubat bila tengok gelagat 2 beradik ni. Sekarang ni diorang tengah gian nak dengar lagu raya yang Boboyboy nyanyi tu... Alllaaaaaaaa.. yg liriknya

Berlalu lah sudah ramadhan..sebulan berpuasa... 
tiba syawal kita raya kan dengan hati gembira.. 

Aku dah penat nyanyi tau.. ulang 4 5 kali masih tak puas puas...sudahnya aku rekod kat hanset.. repeatla korang sampai pecah speaker. Kalo sore si ibu sedap ok la lagi... ni tak... hazab.. tergelak gelak bila telinga aku ni dengar balik sara sendiri kat phone. Mana tak nya dengan suara sumbang, sengal lagi..liriknya plak yang main hentam cromo, pitching kelaut.... itupun aku dah rasa budak berdua tu bangga giler dapat ibu yang pandai nyanyi...hahahha..

Sabtu lepas masa kitorang tengah rehat rehat sambil layan katu Oggy... dengar suara orang beri salam.. Ajeed masa tu tengah makan nasik dah siap siap nak pi kerja. Intai celah langsir tengok suara siapakan gerangan di sana. Oooooo anak jiran sebelah.. dalam hati aku pelik jer, budak ni biasa tak negur orang, bagi salam plak hari apa. Apehal?.. rupanya...

Pakcik..pakcik... (dalam hati aku hahahha..gelak setan..geli dengar budak tu panggil pakcik kat Ajeed).. akceli budak tu takder la budak..dalam umur 23 24 gitu la.. Takper la..pakcik pun pakcik la...

2 beranak sedondon oren..sakit mata aku tgk Ajeed berbaju oren sambil berdiri di tengah tengah panas terik.. terserlah keensemanmu my laki...udah-udahla beli baju oren...Hafiy plak jadi tukang sibuk........ ntah apa yang dia nak kepochi sangat pun tak tau.. aku pesan suruh dia bawak phone tolong ambik gambar tak nak..... saper yang kepochi sebenarnya ni..mak ke anak...... takper aku turunkan ilmu kepochi kat Hafiy jer la

Keter bapak dia parking kat bahu jalan, kebetulan ada bai mesin rumput kat situ melantun sebijik atau 2 bijik batu sebesar kelinking ke arah cermin keter milik apak dia.. Maka pecah berderai la cermin depan keter tu. Sekarang yang jadi masalahnya Apak ngan mak dia takder kat rumah..pegi kenduri kat rumah saper ntah, kat Shah Alam sana nun..

Soooo Ajeed la yang jadi orang tengah. Apa diorang bincang pun aku tak tau, lama gak la... yang penting sekarang udah settle. Kesian bai tu tak pasal pasal gaji bai tu kena potong...RM650 ..kopak gaji dia bulan tu. Tapi nak buat camner? Malang tu kan takder bau.

Agak lama jugakla diorang menunggu akak tu pulang dari kenduri...sampai Hafiy tanya..

Naper orang tu tak balik balik lagi bu...

Aku pun dah naik segan kuar masuk rumah, dari jemur baju sampai baju tu dah kering masih tak bersurai lagi geng bai tu... ..kuar kan ada lagi muka diorang.. kali ke-2 pun sama.. Nanti diorang ingat aku sengaja nak usha dia...hahhaha..bai..ooo bai..

Lepas zuhur ingat baru akak tu sampai. Sebelum diorang sampai Ajeed dah cabut pegi kerja.
Tak rugi berbuat baik ngan jiran, suatu hari nanti mungkin hari kita...mana tau dia plak yang kita cari kan?

Wassalam...

2 comments:

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

Hehe musim org bersalin kot..
Moga lepas ni rezeki akak pulak..
Go for gegirl this time.. Nt dapat gegirl rmbut kinting cam hafiy... Comelsss

aCik Anie said...

hehhee...jeless..
harap harap ada la lepas ni...
ermmmmmm... kinting masa kecik jer diorang..
dah besar sumer hilang