Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, September 4, 2012

Hujan

Assalamualaikum..

Hah.. ambik ko...tak sampai 1/2 jam publish entry baru tadi..nah hambik lagi..
Ekceli bukan apa pun.. sesajer jer nak cerita ceriti... Kat tempat korang hujan tak?
Kat sini hujan lebat la pulop... Dah la Ajeed ke Johor hari ni.. Nasib baik dia pegi balik hari jer.. Kalo kena stay sana pun aku ok jer.. Boleh aku konker stering keter sorang sorang..

Hafiy ngan Hadif pun dah confiden naik ngan ibu dia sekarang.. Kalo dulu masa memula bawak keter ada jer diorang nak komplen tau..

Ni naper ibu parking senget...

Takut naik ngan ibu.. ibu bawak  kejap sini ..kejap sini.. (paham maksud kan?)...

alahh budak baru nak belajar susun ayat... paham-paham jer la...

Tapi sekarang ok aje.. hari tu aku tanya.. camner best tak naik ngan ibu..

Best...

Ah pandaila ko..best ajer kalo dapat naik keter...

Tapi kan yang buat i risau ni hujan ni... call Ajeed tadi pun dia baru gerak dari JB... paham jerla... JB ke sini brapa jam kan.. So takleh nak tunggu dia ambik la.. Malam jugak sampai rumah tu.

Takperla.. Selama ni pun boleh ajer berpanas berhujan ambik anak kalo Ajeed banyak kerja.. Payung ada ni.. tapi lahaiiii..uzur syariee plak....Nasib baik bukan hari Jumaat. Kalo tidak nampak sangat kesedihan dan keterabaiannya..dengan tangan kanan kiri galas beg sambil pegang tangan anak.. tu kira lom menyinggah kedai lagi....kalo anak 3 camner tu?..



Budah ni dah pandai sekarang.. setiap sepatah kata aku berpuluh puluh dia tembak aku balik.....Hadif macam biasa la.. dengan bahasa Uganda dia...hujung hujung jer aku dapat tangkap..

Cer teka...Mot Yo tu apa....? saper leh jawab ..terror la...
saper punya gen yang terlebih nih..

Ok la.. cin cau dulu....Harap hujan berenti sebelum 5-50...

2 comments:

D'aNie said...

Salam.
Lama rsanya x drop comment sini...
Cuma singgahmmbaca je..
Dah besar anak2..hensem2 blaka :-)

aCik Anie said...

komsalam..
yer la.. kita pun dah lama jugak tak komen mengomen kan... sejuk beku kejap.. tapi ada singgah sana jugak..tgk anak bujang dia tu...si adik pun cepat membesar yer..