Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Tuesday, June 21, 2011

Buat Masak Lemak Punnn Sodap ni..

Assalamualaikum..

Inilah untungnya kalo kita tak kedekut dengan orang. Orang pun pasti tak kedekut dengan kita. Bukan kita nak mengharapkan balasan. Tapi yer la.. orang kata balas membalas la. Ini tak..barang kita bukan main lagi nak kemut yer..susah sangat nak share dengan orang.. tapi bila hak orang..pandai pula kita nak... Bagi aku nak kenal orang tu kedekut ke tidak senang jer..tengok jer cara dia layan family dia.. kalo dengan mak sendiri pun susah nak jatuh barang singgit dua..maka dengan kengkawan pun..gerentiiii...kedekut ppiang la.

Pesen aku satu jer...ko tak kedekut dengan aku, aku pun takkan kedekut dengan ko.. tapi sekali ko berkira dengan aku...1000X aku akan berkira dengan ko... Jahat kan?.. watsoever la..

Oppsss dah lari tajuk..

Ekceli pagi tadi member aku bagi buah gelugur.. Korang penah tengok rupa buah gelugor... ni haaa....



Orang bandor tak kenal kot buah gelugur tu camner.. kalo kenal pun melalui gambar jer.. tengok real punya gerenti tak penah. Ni la buahnya... comelll kan..
Member aku suggest masak buah ni sama daging cincang..waaaaa...sedapnya.. pedas masam lemak..bila bersatu.. Perghhhhh.... Menitik peluh betina.

Tak sabar nak masak ni.. masak dulu daging tu empuk empuk.. dah agak agak nak angkat tu masuk la buah asam gelugur ni dulu... hiris plak sedang sedangjer..nipis sangat pun tak sedap.. tebal sangat susah masak plak.. sedang sedang jer..Wah.. tak sabar.. tak sabar..



Hari ni member aku bagi kepek pisang,sedappp rupanya kepek pisang nangka ni.. masamm-masam masin rasanya. Aku tahu dia bagi aku sebab semalam aku bagi dia terung pipit sket.. kenal terung pipit tu apa?... terung limbang erkkk... Aku bukan apa..tolong panjangkan sedekah mak mertua aku.. dia sedekah kat aku... aku sedekah plak kat orang lain... kan panjangggg pahalanya.

Itu sebab kita jangan terlampau berkira dengan orang.. lagi kita berkira lagi makin sempit rezeki kita. Cuba sesekali bersedekah dengan kengkawan, jiran ker.. mak bapak ker.. Tapi kalo nak bersedekah wang ringgit tu takderla mampu lagi kot... Aku pun masih terima sedekah orang lagi.. huhu..

Bila nak kaya ni..
Nak tunggu duit jatuh dari langit ...

1 comment:

Sal Saari said...

kalau gulai dah masak poskan ke rawang sikit..