Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, April 22, 2010

MASIHKAH KAU INGAT

Uolls ingat tak pasal akuarium En Somi Acik Anie hari tu?… igt tak..dah lama nak citer tapi asyik lupa jer….

alaaaa..dulu-dulu kan aku ader citer pasal Ajeed bela ikan hiasan tu….gapi la..nen tetra la… ikan yg makan lumut la…Ni.. yang ni…kat bawah ni… siap tanam rumput.. tunggul kayu bagai lagi ni….



Yang ni la… cantikkan.. nak tahu apa status dia sekarang?
Sayang seribu kali sayang.. masa aku kat kampung ..pantang Hadif 5 bulan lepas.. balik sini terkejut ala-ala beruk jap..

Dah retakkk la… menanti belah.. kalo retak saja takpe.. air dalam tu kuar sket-sket… ikan dah mati tinggal dua tiga ekor yang nyawanya liat gile nak mati jer… pokok pun sudah kekuningan kehabisan oksigen…dan yang paling tak suka… tikar kayu depan TV habis rosak terendam air… huuuuuuhhh.. terkejut beruk bila Ajeed cerita..

Nak buat camner kan.. sekarang ni kaca aquarium dah jadi barang antik kat stor umah aku… balang oksigen masih ada lagi.. meja aquarium tu Ajeed guna taruk lappy dia…

Sayang betull… nak bela balik..paham-paham jer la… nak setup tu ambik masa lagi.. modal tu takyah citer la…
Tapi siyes aku cakap..bela ikan ni boleh jadi terapi minda tau….balik kerja pandang aquarium… rasa tenang jer … walau anak ko melalak habis volume pun. Hati tetap tenang... satu lagi bila tension pandang ikan-ikan tu rasa macam damai jer..

KU CARI DAMAI DIHATI..( tetiba)… ceh.. tunggulah Ajeed ada masa skit.. ingat nak bela balik.. nak beli yang 4 kaki tu.. masuk jer umah terus aquarium tu kena hidung… berangan nak beli yang besar.. umah sempit jer…

Nak tgk lagi uolls klik sini jer… cantikkk… tak caya tgk…

No comments: