Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, April 21, 2010

POTLUCK LAGI

Seronok kalo geng QA ni buat makan-makan..biasa hari jumaat jer la kalo boleh pun sebab rehatnya panjang..

Diorang plan minggu ni nak buat lagi…macam biasala.. aku kena pikir satu menu yang blom diorang try lagi. Yang biasa-biasa tak syok plak kang. Macam minggu sebelumnya tu aku buat rendang (pedal/ hati/ daging).yang ni mcm biasa jer….tapi resepi lain tau.. rasanya lain gak….kali ni resepinya teresek..

Uolls penah dengar tak ?… menatang aper tu.. kalo org belah Panatai Timur mungkin penah la kot… tapi org sini aku agak la memang diorang tak penah rasa. Sooooo kita nak buat apa yang depa tak penah rasa la.. Kalo jadila..nanti aku tulis resepinya kat blog ni.. beserta gambar skali…

Amacamm… ok tak?.. kalo rasa nak join boleh.. tapi kena bawakla 1 jenis lauk… huhu.. baru adil kan?

Menunya utk potluck

Aku = Teresek tu la (Jantung Pisang yang dimasak sama “keropeh ayam”).. sedappppp.. rancang jerla…

Azie = Sambal lancang.. ni makanan org Melaka.. segala mak nenek pucuk ditaruknya..petai , pucuk kaduk pun ada..tak sabar nak rasa sebab aku lom penah try…sesuatu yang baru..ermmm maybe sedappppp….

Kak Pah = Terubuk masinnya- biasala … nak habiskan stok yg beli hari tu.. Tu la.. saper suh beli banyak.banyak.

Nozie = Telor rebus n budu (benda wajib) … biasanya budu kalu botol kecik tu hampir habis la… mmg sedap telor cicah budu… tak caya cuba try. Org klantan biasanya kalo dah habis idea nak buat masak apa..inilah penyelamatnya. Arppp…kenyang..takyah susah-susah..rebus sajorkkk…

Zira = Maybe ulam-ulaman… biasa jantung pisang ( jantung pisang lagi erk..-suh dia bawak yg lain la..aku pun jantung pisang gak), daun salommm…

Lenny = Lom pasti lagi…

No comments: