Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, April 6, 2010

PERJALANAN HARI SEMALAM

Sungguh memenatkan.. itu yang mampu ku perkatakan. Kalau nak diceritakan 1 persatu .. boleh .. tapi takut uolls yang tak sanggup membacanya.

Semalam ada insan unik tertanya-tanya ... naper aku tak update....FB kosong.. blog apa lagi.. insan unik ini jugaklah yang memberikan gelaran Ratu kat aku.. wahh.. sungguh tinggi pandangan dia kat aku. Tapi yang tak sedapnya "Ratu FB". Mentang-mentang aku ada banyak masa nak bertenggek kat FB..tapi takper..aku OK jer..

Bermula dengan pagi Isnin...
Aku pun heran. Asal aku ader appoinment ngan Klinik jer mesti aku sakit. Asal aku sakit jer mesti aku ader appoinment.. mungkin tuhan dah tetapkan schedule dia camtu..

Malam tu lagi niatnya nak bangun seawal mungkin pagi senin. Hadif ada cucuk untuk 5 bulan. Dah tiba pagi tu aku tgk 2-2 lena betul tidonya.. Hafiy & Hadif... tak sanggup aku nak kejutkan.. dari niat nak datang klinik se awal mungkin bertukar menjadi agak lewat. Sudahnya pukul 9 gak sampai klinik. Hafiy awal-awal aku dah hantar taska..ko gila nak bawak 2-2..1 ni pun lom tentu aman lagi taukalo bawak ...emmppp...kalau 2 mau pengsan aku kat sana.

Macam biasa letak buku dulu.. aku dapat no 79..huh..ambik ko.. ramai gilerrr...tu kul 9 aku dtg.. buatnya aku datang kul 10.. mau no 100 aku dpt.. Tapi aku dah tak heran..ko datang awal camner pun..mesti ko siap tengahari jugak.. so mana ko nak.. datang awal atau datang lewat..baik aku datang lewat..biar budak ni tido cukup².. takder kat klinik diorang nak melalak tak tentu pasal nanti.

Lepas ambik no aku trus berdesuuupp pi klinik swasta plak... mungkin penangan masak ikan merah sama nenas oleh MIL. Bukan aku nak salahkan dia.. tapi itu jer yg aku makan tengahari tu.. balik umah..sambung makan malam lagi. Dah memang pesen MIL aku..suka bekal lauk kalo nak balik.. alhamdulillah... sah-sah malam nanti aku takyah masak. Masak nasik jer.

Dalam kul 3-4 pagi gitula.. sakit peruttt ya ammmatttt....memulas-mulas...takperla aku redha..at least ada gak alasan aku nak MC besok.. aku sangka lepas masuk "melabur" dah ok.. tapi tidak.. kat klinik plak dia buat hal. Aku ni pelik satu macam sket. Kalo nak menumpang toilet org rasa macam tak terkeluar jer..terbantut... tapi dah tak tahan sgt.. teruskan jerla dengan niat yang baik tu...

Masa nak ambik MC ni aku dah risau dah.. no 79 dah lepas blom..aku call² tak dapat. Uolls bayangkan..siap jumpa doc nak ambik MC jer dlm kul 11..trus berlari perrgi klinik desa... ya ampunnnn baru no 60 lebih gitu.. punya la lama bergerak macam semut.. aku rasa dah lama aku kat klinik ambik MC tu... sampai naik risau takut no terlepas...

Hadif relex jer..tido dalam keter dari tadi.. dah sampai klinik desa baru aku kejutkan dia.. sooo dia dah cukup tido takderlah dia nak meragam tak tentu pasal dalam klinik. Ingat dah boleh relex sambil nunggu no giliran.. Hadif plak melaburnya... terpaksa cuci dia plak...tapi aku tak kisah... dari dia melalak baik lagi aku letih cuci berak dia..

Kat dalam klinik dah macam gaya dalam pasar.. bising sgt..budak² merengek keboringan agaknya. ada satu baby tu punyalah kauy melalak sampai merah-merah mukanya... adooooo..cubalah ko bagi susu.. pujuk ker..apa ker..bagi air masak ker...?..tak reti langsung nak cari solutionnya..tapi kan untung gak baby dia nangis.. misi terus panggil dia masa bilik.. agaknya dah kesian dengar baby tu nangis.. nasib baik nombonya depan aku..kalo belakang aku ..mau aku cubit Hadif suh menangis sama... boleh balik cepat.. ermmm bunyi macam mak tiri jer kan..kejam sangat... idakla ruper itu weyyy.....

Agaknya dalam kul 12-30 baru settle kat klinik...dah siap sumer...timbang..cucuk.. alahai..timbangnya naik 0.1 jer... sikit sgt. Macam tak baginya makan. Nasib baik misi tak menanya... settle sumer aku hantar Hadif plak ke Taska..mana boleh bawak dia

Misi penting bersama Cik Sue hadif bermula... pegi kuar duit dulu... pastu minta Ajeed hantar kat Metro Kajang.. tinggalkan kami kat situ.. yesss..kami mau bersenang lenang tanpa ada yang menganggu...

Dah siap shopping sumer dalam kul 4 gitu.. baru teringat nak cari jalan pulang... mana yang bijak..aku naik teksi ...hantar depan rumah..tapi bayar mahal giler sebab tak guna meter atau aku naik bas mini..yang tambang 80sen jer.. tapi kena jalan 50 meter nak sampai umah..

Sooo sebagai pengguna yg bijak..aku naik bas.. yes..sejak kawin hampir 5 tahun yang lepas..baru hari ni aku mengulangi kenangan zaman bujang-bujang dulu.. nak² hujung bulan... lepas kuar duit gaji mesti kuar berfoye-foye ngan kengkawan...memang seronok..yerla..masa tu mana ader komitmen... duit kita suka suki kitala nak buat apa..tu sumer lepas tolak ASB & org tua.. masih cukup lagi utk shopping ... tapi sekarang lain la..komitmen dah ader.. bukan tak boleh shopping tapi dah terbiasa... anak didahulukan tok laki diutamakan... ko shopping 10 helai baju anak lom tentu lagi terbeli baju sendiri. Dah memang pesen gitu kot.. dah habis duit baru teringat nak nyopping utk diri sendiri. Semalam pun niat dihati nak beli baju sendiri... tapi terbeli jugak baju utk anak..
Apa boleh buat...Ibu mithali...(sila nyanyi ikut tempo nasyid)

IBU MITHALI..
IBU SEJATI..
TUNGGAK PADA KELUARGA BAHAGIA
ENGKAULAH PEMBIMBING PENDIDIK PENGASUH...

feeling japppp.............opsss..sambung kerja

2 comments:

nalhuda wanlin said...

mmg pun..klinik kjaan..aku pergi 8.30 dapat no reg 143...tunggu utk reg sajer dah 2 jam. pastu tunggu nak jumpa doc lagi 1 jam. nak ambik MC jer 1/2 jam...giler apa...kalo gi swasta maunyer melayang 50-60 henggit...tapi klinik kjaan dgn bayaran RM1.00 sahaja kita perlukan separuh hari 'keras' kat situ...adusss..pasal anak lak..niat nak beli baju kita ngan pak dia, pi beli baju anak..apa nak buat...

aCik Anie said...

biasa la tu..aku pun slalu gitu... walopun dah niat nak beli ni.. sudahnya baju anak yg terbeli