Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, April 26, 2010

REUNION XSM3K



Akhirnya setelah 13 tahun terpisah mereka kembali bertemu. Saper yang tak dapat join memang rugi rugi gile...
Aku la tu saper lagi. Bila tgk pic ni teringat kembali zaman form 6 dulu. Memang banyak perubahannya.. dulu lain sekarang lain.

Mana tak berubah 13 tahun tu. Macam aku la..dulu kurus melidi.. angin tiup pun rasa macam nak terbang..tapi sekarang gemuk sket. Sekarang kalo angin tiup jer.. perut yang jadi penyelamatnya. Yer la.. perut jer yg nampak..... Mayfair ... sponserlah daku....(tetiba feeling Amber Chia).

Masa zaman sekolah dulu memang penuh dengan kenangan. Tambah-tambah aku ni..form 1 sampaila Form 6 tinggal kat asrama. 3 buah sekolah plak tu... pahi..mengkebang..last skali kuala krai. Muak giler..tiba jer time nak kena balik hostel mula la rasa mual... sampai bergaduhla ngan mak aku masa nak balik hostel.. aku cakap dia takut aku habiskan beras kat umah...sebab tu dia hantar aku tinggal hostel..kejam tak aku... aku tak pikir kebaikan..yang aku fikir..burukkkk jer...

Tapi kat hostel gakla aku kenal mereka ini.. ..Suziey..Cik Na.. Siti...Kak Zura...dah la.. malas nak flashback balik kisah dulu kala... layan jerla pic diorang berjimba kat Ulu Yam ni. Anggap jer aku cameraman masa ni..sebab satu pun gambar aku takder... mananya nak ader..dah aku memang takder...kan tetiba ader pic aku aku sini ppelik plak..jadi misteri nusantara plak kan.


Alahai susah nau nak cari portnyer.. memang jalan dia macam ni ke..aku memag tak penah jejak kaki kat Ulu Yam ni..jauh bebenau dari Kajang..kalo sungai congkat tu ader la.






Dah tiba saat yang ditunggu..makan time...memang menu utamanya nasik kerabu kot



Alahai ikan bakar...naper ko datang Kajang haaaaaa..... Budu pun...walammakkkk..merah molek tuuuuhhhh...paling tak tahan..ayam bakar..memang kena..nasik krabu..ayam bakar.





Kopok hahh...hambik ko..satu balang... ni lah pelengkapnya..kalo takder keropok tak nama nasik kerabu...



Dah kenyang makan...saat yang paling best apalagi... kuar la citer tu..citer ni.. eh sipolan tu duk mana ahh skrg..kerja apa?..pakai keter besar erkk..mesti kerja best kan....?..gitulah topiknya...idakla aku cakap diorang... itu kalo aku yang ader di situ...kasik panazzz sket...



Ini plak bapak mithali..layan anak sensorang... bininya ader tugas lain plak.. bagus-bagus.. baru adil la kan...Ehh..takderker gambar bini jerul terrselit kat sini... nak gak aku tgk bini jejaka ensem semalaya masa skolah dulu..huhhh...ensem ker....?...



Ni plak..ibu wanabeeee..... teruskan usaha..pasti suatu hari nanti akan berjaya...tapi kalo ko pengag Hadif lagi cepat dapat anak..huhuhuh....elok ko datang Kajang pegang si Hadif...gerenti bulan depan trus lekat...hehe



Sesi berboarak lom habis lagi ni..kesian dgn orang belakang..tukang tengok tu... mesti diorang pikir...ada tak balance nasik krabu...kopok ke... bagila aku..bagi la..pelawa la...:)



Ok..dah habis... tanpa penutup..sebab dah byk upload gambar sampai dah kering idea...

2 comments:

Anonymous said...

fuhh...kalu gini la gayanya mmg rasa cam nk nanges guling2 x dpt g kan kaknie...xpe xpe next trip bole g lagi...hehehee ;-) (Ct-P4)

aCik Anie said...

tu la.. dah guling2 pun atas tilam...frust punya pasal