Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, January 14, 2013

Kenduri Yang Best

Assalamualaikum..

Asal Senin jer takder mood..asal takder mood jer Senin... kekeke..
Satu lagi perkara yang sinonim dengan ISnin.. Tak cukup tido...Sebab dah 2 hari teerlajak tido.. tu sebab senin tu macam stress jer kena bangun sesubah alam. Lom masuk bak perangai anak lagi. Hari hari sebelum tidor doa dulu...

"besok pagi..janganlah anak aku buat hal"

Sejak bertukar sekolah ni hari ni baru tenang sket aku tgk muka Hafiy ngan Hadif. Kalo tak muka sorang sorang tu..Ya Ampunn.... luluhnya hati ibu bila tgk muka anak yang kesedihan meronta ronta merangkul leher si ibu.. bagai nak tercabut leher aku.Tapi aku ni jenis hati kering gak kot.. Sekali cakap jer..

Sekolah yer nak..petang nanti ibu ambik..

Terus aku cabut.. Takder sessi belai membelai. Nak belai kang tunggu balik rumah.

Semalam yang best.. Nak tau naper?.. pestime gi kenduri ada dekat 10 jenis lauk. Syurga bagi orang pemakan macam aku. 2 tempat plak tu kendurinya. Satu kat Salak South.. Member Ajeed punya. Member tu takder la member..Abang tu kira macam dah pangkat ayah kot..cehh..perasan muda belia. Anak dia yaang kawin tu Ajeed tak kenal pun. Pergi pun sebab ayahnya.

camner awak kenal dia..
dia jual ubat kuat kuat...
awak beli ubat kuat ngan dia ker....

Diammm...Kantoi wey....
Semalam apa yang ada tau..

kurma daging
ayam kicap..
kambing masak rebung
daging masak pisang..
kari daging..
rendang hati limpa..
ikan masin..
sambat bilis petai..
daging tetel..
bingka ubi..karipap..tepung bungkus kot.. tak ambik yg tu
ayam bakar..siap goslow lagi
aiskrim kon untuk bebudak..


Ya allah gila banyak ko... Aku rasa nak jer snap pic menu dia hari tu..Tapi masih tersimpan sket perasaan malu tu. Ni pun ada satu jerla..ambik gambar khemah dari jauh..kekeke. Lagi satu takut aku kena sedas ngan Ajeed. Dia bukan suka tengok aku mengedik snap gambar sana sinun. Aku macam terpaku kejap kat depan tray makanan tu.. dalam hati..sumer nak rasa sket sket.. Aku tanya Ajeed lagi..

Abang tu glemer ke kat taman tu
Takder la sangat..bini dia tu kerja bank Branch Manager..Lagipun anak 2 jer..
oooooooooo patut punnn

Tapi siyes memang best giler. Tapi memang dah jadi dat kan... terlebih situ..tang lain kurang.. mesti takder yang perfecto... Bab layan tetamu FAILED.... Goodies aku tak dapat pun. Kemain bersusun lagi aku tgk. Walhal nak balik tu salam lagi. Pastu satu lagi.. Muka tak mesra alam langsung.. Mencukaaaaa jer.. Huhhh..Bukan nak sangat..atleast..

ermmm dah kenyang..terima kasih ya...

Nan Hado....contoh orang kaya yang budi bahasa kelaut...chaitttttt..


Lepas jer balik dari situ... Zassssssssss kami berdesup pecut ke Semenyih plak... my colleague plak yang kawin. Tapi bila dah sampai sana..sorryyy... baju dah ketat perut dah buncit. Makan pun sebab nak rasa jer. Tapi sempat la bergambar ngan pengantin. Bab perut buncit tu aku kena coverkan sket dengan watermark..ekkekeke..


Settle kat sana singgah cari basikal untuk budak berdua ni.. kata apaknya... hadiah bufday tahun ni.. Sekali jalan...
Layankan ajerla. Tapi penat aku menunggu Hafiy buat keputusan nak basikal color apa.. Mudah sangat berubah fikiran, Kejap nak yang..kejapkan yang oren..kejap hitam.. sudahnya yang mahal jugak dia nak. Sajer aku suruh dia ambik yang murah la sket,, save poket sket kan.. sket lagi dah tak pakai.. taknak wey.. reti memilih..walhal tak reti pun tengok rege. Hadif ok jer.. Jumpa Ben 10..siap ada loceng kring kring lagi...yang best side mirror pun ada..terus tarik basikal tu nak bawak balik..Aduiii..anak anak.


Dah bayar duit terus balik umah... Ingat dapat basikal sorang satu aman sket rumah aku tuh.. Lagi bising ada... takder beskal bising..ada pun bising... tak tau la... Adik la kesian...dia tak reti naik lagi.. tarik jerla.. kena langgar ngan abaang tu yang marah.. dia stres sebab dia tak reti naik.. Sudahnya..aku atau Ajeed yang tukang tolak..

Itu jer la kot nak membebel.. Terima kasih sudi baca yer.
Wassalam.

No comments: