Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, September 6, 2010

UJIAN BULAN POSER

Jumaat lepas…dapat mesej dari adik aku kat Slayang

“ Kak.. 3 bijik umah kat Slayang terbakar lepas buka poser tadi…termasuk umah Mat Li”

Masya Allah… Mat Li salah sorang rakan yang akrab dengan family kami. Ni baru betul-betul ujian tuhan bulan poser ni. Tapi alhamdulillah…rezeki mencurah-curah lepas musibah ni…

Adik aku citer la… Masa kejadian tu lepas bukak poser..sibuk nak mandi aper sumer la kan… tetiba orang menjerit..api..api..terkejut la.. rumah member tu atas..so api kuat sangat sampai dah block tangga…diorang sumer turun ikut tangga sigai..Bapaknya plak turun dengan pakai tuala jer.. org tu baru nak mandi…..katanya….jiran sebelah umah tu ..tinggalkan cucu dia dalam umah ..budak tu main mercun dalam umah sampai terbakar sofa… budakkkk…. Bukan reti nak padam-padam api nih.. sampai sumer benda meletup…aircond meletup…jadilah litar pintas… habis sumer 3 bijik rumah.. selai sepinggang jer tinggal……baju pun tak sempat nak sambar.. orang-orang kat situ banyak menolong…
Tengahari sabtu kitorang pegi slayang.. tak sempat nak tengok rumah dia tu.. Ajeed nak cepat…jumpa dia kat tepi jalan jer....kebetulan dah sampai sana..berbuka jerla kat umah adik aku..


Masa kat sana….budak 4 beradik ni betul-betul menduga iman la… 1001 macam peranagi.. kejap nak nasi..kejap nak air.. kejap nak buah… kejap nak agar-agar…tahan jer napsu tgk dioraang mintak itu ini. Peraangai masing-masing pun ya ammpunnnn.. kejap nak naik beskal.. kejap nak mainan tu.. kejap punggah mainan ni… lotih acik mlayan budak berempat ni…Si Sarah plak memang pendengki habis..pantang ibu dia sebut nama Hadif.. mulala menggelese kepanasan..tu blom pegang lagi… ermm camner nak ada adik kalo gini gayanya Sarah Oiii


Dalam kul 12 malam baru Ajeed datang ambil… budak berdua ni pun dan ketiduran.. letihhh… main banyak sangat.

No comments: