Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Saturday, September 18, 2010

RAYA KE-2

Masih dalam mood raya lagi wolopun takder semayang raya. Bangun awal gak,,tapi mandi lambat sket la.... hehe biasala.... kalo ikutkan memang nak bangun lewat jer.. tapi tak elok la kan... orang dah semekom semekom kat luar ko masih dalam selimut.. ape barang weyyy ..kata raya...

Elok jer lepas breakfast datang akak aku yang kat KB. Tahun ni dia raya tanpa anak sulung dia..hehehe..gerenti membengkak mata pepagi raya.. gitula kita.. pasti merasa jugak suatu hari nanti.


Tengahri sket datang plak satu family lagi.. sedara mara area-area sini jer la.. yang jauh nuuuunnnn tak sanggup nak mudik ke hulu ni... kita jer yang kena naik ke hilir... gitulah setiap tahun... adalah menjadi kewajipan balik jumpa mak mak sedara belah mak ngan ayah aku. Paling meriah sebelah mak aku la.. Ko turun pagi.. malam nanti blom tentu khatam lagi kot... ramaiiiii... tapi takper la stahun skali jumpa mereka.


Tapi tahun ni aku gagal turun sana.. Plannya raya ke-2 tapiiiiii......jemmmmmm takkkk hingggaaaaaaaaaat punya... dalam kul 11 kitorang gerak turun dari umah.. kami satu keter jer..terpaksa turun asing-asing sebab raya ke-3 aku dah kena balik Klang (raya umah mak mertua plak)..ngeh..ngeh..ngeh..

Elok jer turun umah.. satu family sampai lagi.. hohoohoho...selamat aku buat air... semua tugas melayan tetamu diorang yang handlee.. suko acik....  Sampai separuh jalannnnnn...... ya ampunnnnnn.....jem tak bergerak..... tak boleh jadi.... patah balik....tak balik umah tapi pegi umah mak sedara (akak mak aku) kat Manik urai....... loga acik..terlepas dari jem.... terkilan sket sebab tak dapat beraya ngan nenek aku...


Takpela..kalo ader rezeki jumpa dia raya haji ni...Insya Allah... Dalam kul 3 baru kitorang balik .. masa tu sumer tatamu dah balik... hehe... (ermm pandai tak acik ngelat)...

Tapi betulll siyessss.. memang niat aku nak beraya ngan nenek , mak sedara kat kampung..yer la.. dah jem.. apa boleh buat.. tak sanggup nak tgk bebudak ni melalak kepanasan dalam keter.. dah la masing-masing ader isi dalam pampers....

Tuan umah yang blom mandi...sangat rajin melayan tetamu...


No comments: