Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, September 23, 2010

AKU DIPAKSA

Dipaksa dan terpaksa dan akhirnya rela dalam paksa.


Aku dipaksa untuk jual tempoyak..mua..haha...

Ekceli mak aku la.. sebab doyan hari tu tak laku nak jual..sumer dibuat tempoyak. Dan aku jugak yang kena jadi dealer untuk jual tempoyak ni.

Perbualan sebelum raya....

Kring..kring (sila jangan percaya dengan nada dering itu.. nada sebenar adalah otaiiii punya)

Ma : Eh..ader saper2 nak beli tompayaak..
Aku : Ntah la kena tanya dulu....
Ma : Alla ko tanya la tempat kerja ko.. mesti ada yang nak beli....
Aku : Takder la.. diorang tak suka tempoyak masam masam..diorang suka yang fresh..
Ma : Ada pulak.. masam la sedap....

Sudahnya balik raya hari tu 2 botol jeruk Thailand tu aku bawak sini. Kesian plak kat dia dok berzikir suh aku jual tempoyak.. dia plak tak tahu nak jual ke mana. Takper la aku tanya kat kantin tempat kerja aku.. mana tau dia ni...

Dan semalam.... ader plak org tanya pasal tempoyak ni.. buka la citer... jual dalam 1 tappuware taufufa tu RM5 henggit... mahal ker erk.. aku rasa dah ok tu.. Ye la.. mak aku bagi dalam bekas besar. Takkan ader orang nak beli banyak-banyak. Akhirnya aku jual 5 ringgit.5 ringgit...1 botol besar dah laku..sekarang ader dalam 2 bekas lagi....

Dan tadi aku tepon dia.....

Nanti ko ambik la lagi..ader 2 bekas lagi ni....

Hahahhahaha...... sudahhhh... tak nak la tambah lagi.. yang ni pun lom habis lagi..setiap hari bawak tempoyak datang ofis.. punyala kuat bau dia.. aku buat derkkkk jer...

Aku harap balik raya haji ni dah terjual la tempoyak tu.. atau aku jugak yang kena punggah datang Kajang .. jual kat tempat kerja...

Apepun aku ikhlas tolong mak aku... cuma bebelan manja jer kat sini...

PStt : Untuk adik aku.. jgn ko cuba bagitau Ma aku ciiter kat sini... nahas ko....

3 comments:

ayu said...

hihi,kak anie masak je terus. bw g ofis, tentu abis punya.. :)

aCik Anie said...

hahaha.. banyak sangat tu... mau satu periuk besar...

Anonymous said...

salam..hai..still aktife ke blog ni..nk tnye..ade jual tempoyak lg ke???