Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, April 1, 2010

AKU RINDU SAYANG KAMU

Sekejapan sudah hari khamis .. Igt nak start hantar Hadif minggu depan jer kat taska.. tapi aku hantar hari ni ... tak sabar sgt nak tgk reaksi dia bila berubah tempat. Harap-harap takder masalah la bagi dia. Pagi tadi hantar dia pun...muka relex jer.... sengih-sengih lagi bila pengasuh tu agah "au cak...au cak" ngan dia. Si abang tu plak yang pelik hari ni... biasa hantar ok jer... aikk..pagi ni pegang-pegang kaki babahnya.. yer la.. biasa ibu yang hantar.. babah tunggu kat keter jer...



Alloooo looo...kecian budak tecit ni kena tinggal... takper petang nanti kita jumpa yer sayang...
Ibu tengah membayangkan petang nanti ibu kena tukar jadi Superwomen la gamaknya ... ye la camner nak dukung adik... pastu nak pimpin abg lagi....nasib baik tingkat 1 jer..kalo bertingkat-tingkat lagi.. mau sorang-sorang aku angkut. Tapi kalo angkut Hafiy dulu ok gak kan...tinggal Hafiy kat atas sekejap..sekarang ni ok la.. nanti Cik Sue takder..takkan nak kurung Hafiy dalam rumah sorang diri.....

Emmmpp... takper la.. mesti ader jalannya kan...nanti ibu berpikir sejenak...

"

"

"

"

"

Auuuu cakkk............



Dah senyum pun.. kan manis adik senyumm... terus datang idea....... penat sket pun takper la..janji adik n abang sihat walafiat.. ceria.. takmo nangis-nangis tau....

Hafiy ni len macam sket ngan Ajeed. Contoh kan kalo babahnya balik malam sket... dia kat umah ni kejap-kejao nak ngintai ikut tingkap kalo ader bunyi keter parking. Padahal bukan babah dia pun... 1 lagi kalo bunyi org buka pintu... dia igt babahnya yg balik..siap standy nak peluk dah.... walhal org depan tu yang bukak pintu.. kadang-kadang kesian aku tgk dia. .. masa nak bermanja dgn babahnya teramatlah terhad... takper la Fiy... kita bukan org senang... babah kena kerja... kalo tak camner kita nak kaya...

"Berkorban Apa sajerrrr"........... tetiba..ibu yang feeling P.Ramlee

Kalo ader harta menimbun pun... tapi Hafiy & Hadif takder ibu ngan babah tak bahagia jugak...



Ni Hafiy tidur gaya aper ek... masa ni kat umah adik aku kat Slayang.. Dah penat main agaknya... masing² degil tak nak tido...last² Hafiy jer yg tido...Aqil n sarah...emmppp jgn harap nak tido petang..ada saja yang jadi punca dia nak gaduh...



Malam semalam percubaa pertama Hafiy nak pakai seluar sendiri... yessss...hampir-hampir berjaya walaupun tak menutupi semuanya.. pampers kat belakang dia tak tutup.. depan jer tutup..

Sekarang tgh cuba utk taknak pakaikan pampers... nak cuba-cuba dulu... tapi kalo aku tak pakaikan pampers mesti dia taknak.. agaknya rasa ringan kot...

Takper la...step by step... yang penting biasakan dari awal.. taknak buat mengejut.. nanti lain yang kita nak..lain pulak yang kita dapat......

Ok.........sambung balik feeling P.Ramlee..

Harta atau pun nyawa..

itulah kasih meseraa...

Sejati dan mulia........

2 comments:

nalhuda said...

masa mula2 ajar naqiu tak pakai pampers, aku pakaikan dia spender. 2X kencing merata dan 1x berak..sib baik dlm spender..kalo tak terabur...lps tu dia ingat dah...nak kencing atau yak yak dia akan ckp. kdg2 dia akan tanya pakai pampers tak?kalo kita ckp tak dia akan bukak seluar pi blk air...senang jer..tp kena sbr sikit mula2 tu..

Cik Anie said...

tu la.. aku pun kena buat gitu.. standby la basuk air kecing ngan tahik dia dulu