Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, November 7, 2012

Kawan Lama.

Assalamualaikum..

Firstly nak ucap banyak banyak terima kasih kat My BFF sebab kasik surprise pagi semalam. Seprise la konon.. walhal dah tahu dia kasi hadiah minggu lepas.. Agaknya apa yer kat dalam..Cantik sangat wrapping dia..so nak bukak pun sayang. TQ bebeh.. Moga Allah sentiasa melimpahkan rahmat buatmu sefamily. Amin.


Nih nak citer sikap... Sabtu lepas...tetiba i dapat call dari sambedi yang bukan dari my contast list la. So..saper erk call ni. Nak angkat ker tak.. Kan tak pasal pasal dengan aci membebel... kalo bukan aci yang cal..asooooo plak.. Phone No aku ni familiar dengan warga warga tua okehhh...oh apekahhhhh?

So aku pun dengan berani angkat la..

Hello...ni Norani ker?..
Aa..aaaa..ya saya...naper?
Oh aloh...tak payoh kecek lua la... (alahai..tak payahla cakap KL)


Speking dahhh oiii.......Kalo tak paham baca tulisan hitam yang dalam kurungan tu jer. Aku dah translite sekali.

ok alohh..saper ni..royat la.. (alahai.. ni saper...cakap jer la)

aku ni...XXX pahi.. (ni aku...XXX pahi)

oooooooooo..mu ko... (IC kau rupanya)

Mu ingat lagi ko aku... ( Ko ingat aku lagi tak?)

Ingat bakpo tak ingatnya.. (Ingat.. Naper boleh tak ingat)

Yo ko ingat?.... (Yer ker ko ingat?)

Ingat la....( Ye la ..Ingat)

ok..kalu mu ingat..aku ni mace mana dulu..Aku ni baik ko jahat.. (OK kalo ko ingat,,Aku ni jahat ke baik)

Mu ni baik jgk..tapi kade2 jahat jgk..mu ni PENDEK PENDEK kan?... (Ko ni baik orgnya.. tapi kekadang tu jahat la jgak..Ko ni pendek pendek orangnya kan?


Hah..sekali kan dah kena... saper suruh aku recall baru kisah dulu kala..so secara jujurnya aku bagitau la...keh..keh..keh
Sekali aku check kat FB..jumpa la dia ni.. rupanya JPJ kat Kedah sana nun...
Dalam hati aku..pendek pendek ko pun boleh gak orang terima ko kerja  kat situ. Kiranya dia lagi beruntung dari aku sebab anak dia dah 4... mesti kawin awal ni. Tapi aku lupa nak tanya dia..bini ada brapa.

Kalo di ingat zaman zaman tingkatan 1~3 dulu. Memang banyak sangat kenangan. Dulu kampung aku mana ada sekolah menengah. So kena la ke kampung lain untuk sambung masuk ke tingkatan 1. Kat sini la jumpa macam macam pesen kawan.. Biasa la..umur macam ni kitorang baru nak membesar la katakan. Tapi aku dulu termasuk dalam kategori yang suam suam kuku jer la. Takder la hot macam goreng pisang panas. Kira macam kawan sekelas jer la kenal aku. Kalo yang dari lain lain kelas tu haremmm...

saper dia ni erk... dari sek mana yer.. 

Paling sadis mungkin langsung orang tak tahu kewujudan aku kat situ. Pastu masuk masuk jer sekolah situ dapat plak kelas Perdagangan 2. Kalo Perdagangan 1 tu sah sah budak yang bijak..smart.. dapat 5A confirm UPSR diorang. So possibility untuk dikenali dan glemer adalah lebih 95%.

Tapi itu semua tinggal kenangan terindah dalam lipatan memori aku. Tambah lagi aku kena quarantine kat ASPURI. 2 minggu sekali baru boleh balik rumah. Dari siu aku dah mula belajar berdikari. Keseorangan...Nasib baik ada kawan kawan yang baik hati. Sweet Memory gitu..

Ok la.. Itu sajer.. Wassalam.

No comments: