Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, November 5, 2012

Aktiviti Petang Sabtu

Assalamualaikum...

Tak sabarnya tunggu Deepavali. I pun nak sambut Deepavali jugak. Tapi sambut kat Kelantan la. Raya haji hari tu tak balik kan?.. so minggu depan jagaaaaa....... seminggu deret aku nak cuti. Tapi boss besar dah sound..Jumaat balik sini Yer.. Hamboi Kanda.. cuti lom start...dah warning balik bila yer..... Takper Kanda.. takper...


Sabtu lepas aku menghabiskan masa berkualiti dengan anak anak kat rumahku syurgaku. Biasa lepak lepak layan dia jer depan TV..Tapi Sabtu lepas aku cuba exposed kan diorang dengan dunia baru. Buat kek la plop anak jantan hamba. Ala..aku bukan kasi diorang pukul telor, kacau tepung pun... Kerja paling senang aku bagi.. Tukang susun cup and tukang tabur ceklet rise warna warni tu jer.. Kicik punyo hal jer la. Tapi sebelum diorang tabur atas kek..diorang awal awal lagi dah tabur dalam perut diorang dulu. Hampir 1/3 dah licin benda tu. Layankan ajer la.. Janji korang tak celup celup..jilat.. celop jilap celop adunan kek aku tu pun dah besar rahmatnya.


Ini adalah kali ke-2 saya buat Brownie Kukus. Kali ni ada kelainan sket sebab saya kukus kek tu dalam bekas muffin. Nasib la tak lunyai bekas tu sebab lama sangat kena kukus. Dan yang paling mengecewakan bila telor tadi saya blender bersama air.. Kemain bijak lagi ko yer cikanie... Ada ker telor ko pukul ngan air sekali.. Sudahnya kek saya adalah bantat uolssss....Tapi takperla..halalkan jer  la korang..atleast ada rupa kek cokelet tu kira ok la khen....Lagipun masih ada rasa kek cokelet tu lagi..blom berubah rasa keh..keh..keh..


Budak budak ni mungkin berbangga giler sebab ibu mereka pandai buat Kek Cokelet Bantat...Korang tahu bantat tu apa kan?.. jangan korang salah tafsir sudah. Hehe.. lain plak jadinya kan. Lepas aktiviti berbaking aku dengan bangga giler terus drive bawak anak anak ke rumah my kazen.. siap bawak sebekas kek bantat tadi uolss.. hehe... confident nak bagi orang rasa tu . Tekak sendiri pun tak berapa nak lepas.. Ada hati tu nak kasi orang rasa. Takper uolss..takper..konfident level kena ada...jangan risau , kalo tak sedap sekalipun orang cakap dalam hati jer..hehehhe..paling tidak pun.. Kalo ko buat gini.. lagi sedap.. kalo naik sket lagi sedap... Kan??? Hadif pun kemain buntang lagi mata.menilik rupa kek ibunya yang bantat tu


Kebetulan Ajeed balik lambat Sabtu tu.. So apa lagi..melepak sampai malam la kat rumah my kazen tu. Biasa la... Bila dah jumpa macam macam cerita la kluar. Gossip tak hingat. Kagum giler ngan laki dia.. Punya la nak bagi can kat kitorang bergossip  sampai sanggup naik atas nak tengok berita. Hahahha...

Ber Oppa Gangnam Style
Kecik kecik dah pandai Oppa Gangnan Style yer.. Aduii... baru nak masuk 2 tahun.. Seminit pun tak boleh duduk diam. punya la meligat tak hingat. Paling suka makan.. 24jam makanan ader jer kat tangan dia. Baru jer pakai baju tu. Kalo tak meligat dengan perpampers jer. ke hulu ke hilir. Tetiba dengar dia meraung.. sudahhh.. Hadif la ni.. dia memang kaki gigit. Dan jangkaan aku tepat sebab nampak kat lengan elok tersusun jer kesan gigi atas bawah...

Haikkk ... jentikk mulut nih....

Dalam kul 9-30 mulala datang risau aku ni.. camner nak balik yo, risau kat roundabout camner nak masuk yer kalo keter banyak..gila mendalam pikir roundabaut tu jer... hujan dah la turun selebat lebatnya malam tu. Nak tunggu hujan stop ..alamak tengah malam buta la sampai rumah.. Marah kan Ajeed. Kan tak pasal pasal lepas ni kunci keter tu di tarik balik. Nak tak nak i redah jugak hujan malam tu...Sampai separuh jalan.. Banjir kilat pulakkkk...sudahhhhhh.. nak redah ke nak patah balik.. Aku tengok Viva kat lorong sebelah..elok terkandas dalam air banjir. ke depan tak boleh.. nak reverse pun tak boleh.. lagi ketaq kepala lutut aku..... So aku nekad untuk tekan minyak jer. Fuhhh Lega..... lepassss....so apa lagi...zassssssss tekan minyak. Nasib baik tak terkandas dalam banjir...saampai roundabout..mak aiii..sonang jer masuk .. acik mati mati ingat susah sangat..ikut jer lane tu...jangan lupo signal jer anak anak yer... *pui

Dekat kul 10 sampai rumah.. Fuhhh lega giler, dalam panik tu ada timbul satu perasaan yang sangat puas. rasa macam ... best gak erk.. bawak keter merayau ngan anak anak ni...kah..kah ,,kah.. Ni kalo laki aku dengar statement macam ni..gerenti kena sound.

Amboiii..kuat bederat...

Ok la..Sekian ceritaku di hari Sabetu.
Wassalam..

No comments: