Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, January 26, 2011

Mau Kurus Mehhhh



Yi haa.. si gemuk telah muncul…ehh.. mana ader gemuk.. Cuma terlebih lemak jer.. tu pun kadang kadang aku berjaya sorok dalam poket doremen.. Tapi kadang kadang nampak juga poket tu kalo aku tak cover… seeeeeeee

Bila tengok badan macam ni .. nak jer rasa pegi LWM ke….aper aper la.. janji badan boleh kurus. Tapi….. macam tak percaya plak… Bagi aku… Kalo nak kurus kena ader disiplin. Takleh sepenuhnya berharap kat orang lain semata mata.


Tapi bila baca komen komen dari mereka yang dah pegi kat sini… takut la plak wey……

Kisah 1

“kononnya menawarkan free trial worth RM300
tapi setelah dah masuk consultant room..tetiba je dia suruh keluarkan jusco card kalau ada...pastu masa kita tengah pegang dompet kita..terus dia rampas dan keluarkan segala card yang kita ada termasuklah kad kredit..bila kita argue dia cakap.nak nengok berapa diskaun yang diorang boleh kasi kat kita mengikut kad bank yang ada..tup..tup terus dia buat transaction kat kad kita...bengang betul...pas tu desak-desak suh sign resit.....rasa macam kena tipu...ingatkan saja je nak buat trial..tup..tup kena paksa ambil pakej diorang.....terpaksa sebab senang-senang diorang dah goresssssss card kita...........harap semua beware la.....satu pengajaran buat aku yang obess nak kurus....hampehhhhhhh”

Kisah 2

aku pun penah kena... baru minggu lepas... nak dptkan free treatment london weight management tuh... kna tunggu dia punya consultation baper lama... aku bertekak cemana aku nak sign package dia kalu aku tak rasa sendiri penurunan 4 - 16cm tuh dlm 1 sesi... dia pun putar semula, utk kurus bkn dlm 1 sesi... aku balas balik... you dh janji bleh turun, kenapa tak gerenti plak?? dia kona plak kot lain... last2, habuk pun tarak!

mujur aku sempat simpan kad kredit dlm beg besar... dia nak cek purse aku ada kad apa... nak suh bayar 50, utk reserve package 5800!! giler! dia amik atm kad aku jek... mujur mmg takde duit dlm bank! harga keseluruhan package tuh 24 ribu, aku kira bertuah sbb dia nak jadikan aku model laa kononnya, kalu berjaya masuk rancagan rahsia kecantikan kat v3 tuh... last2... aku ckp aku tanak buang masa aku, aku pun tanak buang masa dia... aku blah camtuh jek... dia suh aku dtg lain kali utk free treatment tuh... tp aku tobat dh! tanak... bior laa aku kurus dgn cara aku sendirik!

tp kan kalu nak salahkan dia pun takleh jugak... mmg iklan dia tulis free 1 session consulation + free treatment utk PELANGGAN BARU... so bila kita dh buat appointment, makna kata kita bersetuju utk menjadi pelanggan baru dia laa...

Nak tahu banyak lagi kisah pasal nak kurus cantik ni…pi sini

http://mforum1.cari.com.my/archiver/?tid-381943.html

No comments: