Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, January 13, 2011

Angkara Tikus

Hari ni jadual pagi aku berjalan lancar. Tapi still masuk oofis kul 7-57... Nak merasa masuk kul 7-30 sempat breakfast dulu macam diluar kemampuan.. hehe.. kata la malas bangun pagi..kan senang kan.. berbelit belit.
 
Minggu lepas aku tido umah adik aku. Kat Selayang. Tido 1 malam jer..tu pun sebab mak aku ada sana. Biasa dia jer datang tido sini. Nak gak aku tido umah dia. Nanti dia fikir asyik dia jer datang sini. Soo sebagai langkah jaga jaga apa salahnya aku plak yang tido sana.Give n take la.
 
Biasa kalo aku tak tido kat umah Ajeed mesti tido ofis dia. Kejam sangat jer rasa. Bini kat sana berjimba sakan, laki biar tido sorang sorang kat ofis. Alaaaaa...aku dah dapat izin dia pun.. Lagipun malam tu dia cakap nak siapkan ofis dia..Sooo elok sangat la dia buat kerja sampai pagi. Walopon di malam tahun baru.Kalo aku kat umah pun dia balik lewak gak. Kan boring plak kami anak branak ..tercanguk kat umah di malam tahun baru.Mula la nanti perang dingin bakal terjadi. Malas nak gaduh gaduh la. Salah satu azam 2011 tu.
 

Aku : Awak tak tengok bunga api ker?..

Dia : Bunga api aper... sibuk la... Kalo bujang dulu yer la.. dah tua tua takder nyer.

 

Ekceli dalam kul 11 aku ada call dia... sajer nak pastikan dia betul betul kat ofis.Mana la tau kan..dalam percaya tu kena ader rasa was was jugak. Memang yer dia kat opis....masih buat kerja kat sana..sambil lepak ngan geng dia. Bagussss.... jangan ader kat tempat lain udahhh. Kalo ikutkan hati mau jer aku sambung tido sana (Slayang). Tapi kesian plak kat dia.. Takkan 2 hari kena tido kat ofis. Dalam kejam tu ader lagi sayangnya..hehe.

 

Pagi besoknya masa kat umah adik aku.. sedar-sedar sarah dah kena gigit ngan tikus.. Menggelabah "Bewok"..si maknya. Siap bawak ke klinik bagai. Bukan apa..risau kena kencing tikus jer. Bahaya tu. Nasib baik takder aper-aper. Bukan setakat benda lain di makannya. Isi manusia pun tikus ni nak rasa jugak. Jari tangan adik aku memang dah lama senget sebelah. Angkara dia gak.
 
Aku pun heran naper suka sangat tikus kat umah tu. Ader sekor tu terserempak ngan mak aku..katanya sebesar tapak kaki. Siyes aku cakap. Mak aku penah nampak dia lalu kemain pantas lagi satu malam tu..Satu jer nak settle masalah ni.. tahan jerat taruk ayam KFC.... gerenti kena.... Bukan aper..aku risau gak...kan hari ni kena gigit kening. Besok lusa apa lagi yang dia nak gigit. Risau aku.
 

2 comments:

Ross... said...

la yer ke..tikus gigit manusia..eee risau plak umah kitaorg mmg ada tikus..time tido tu la dia buat umh kita mcm umah dia..sakit hati...

aCik Anie said...

Tikus ni jenis yang taktakut org punya