Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, June 29, 2010

TAG : MUKA BUKU

Tag dari Cikgu Anie.. yang tukang jawab ni plak..cikgi Anie..hahaha.. dulu cita-cita nak jadi cikgu... ambik ujian tak lepas-lepas..maka berkuburlah cita-cita mau jadi cikgu. Apa yang penting aku sekarang cikgu pada anak-anak aku... Harap-harap..ilmu.. pelajaran yang aku bagi kat dia sedikit sebanyak menjadi bekal untuk dia jadi manusia yang berjasa pada orang lain suatu hari kelak.. Insya Allah...hanya dengan Izin-Nya.

Berbalik pada soalan tag



Sejauh mana hubungan anda terjalin dengan buku muka? Sila jawab 10 soalan cepu emas di bawah.

1. Berapakah kekerapan anda membuka laman buku muka?
Rasanya hari-hari kot.. tapi kat opis jerla.. kat rumah jangan harap.. anakku yang sulung kuat menjeles.. pantang tgk aku masuk bilik ...mengekor jerla... tak sempat tangan nak on lappy ...tangan aku ditarik keluar.... nak tak nak ikut jerla.. kan kalo aku buat bodoh jer kan sakit plak telinga aku dgr dia duk meratib kat cuping telinga.. sudahnya layan Tv sajer...itu yang dia nak pun... tunggu besoknya plak baru aku on FB.... sampai opis biasala..line clear satu hari suntuk aku ngadap FB....tapi aku baca komen dan status kengkawan jer... kalo rajin nak tinggal jejak..adala..kalo malas baca jer.

2.Berapakah tempoh masa min dan maximum yang pernah anda habiskan bersama buku muka?
Tak tentu.. paling min aderla dalam seminit.. kalu aku buka kejap tu maknanya aku tersangat la bz...mmg gian nak buka FB...tapi boss ader kat belakang... tunggu boss meeting jer..baru aku on balik.... tgk berapa kekerapan boss takder la...paling lama 2 jammm la....haaaahhhh...2 jam... (ini statement berani mati looooo)

3.Apakah aktiviti yang anda paling suka bila menatap buku muka?
Aktiviti yang paling saya suka.. belek pic kengkawan.... nak-nak..pic zaman zaman dulu yang penuh dengan nostalgia... ala-ala memori yang terindah dalam hidup... bila tgk pic dulu kala... baru kini aku tahu... setiap tahun kita semakin maju.. dan yg paling tak suka.. makin lama kita semakin tua.. dulu dulu kulit halus mulus gebus gebas..tak payah nak make up tebal-tebal....sekarang terpaksa guna alat make up utk menutup cela..paling tak pun guna photoshop....

4. Anda tidak bimbang akan privacy dengan kekerapan mengupdate status terkini?
Takder la.... tak sumer depa rajin tinggal komen...kalo depa tinggal komen pun lagi aku suka... maknanya kita masih lagi diingati..Kalo status yang terlau peribadi tu...takyah la ko nak share kat FB...settle sendiri la..kacuali nak ambik pandangan diorang.. tu pun takder la citer sedetail-detailnya....cukup dengan kiasan jer.

5. Adakah anda terima permohonan dari orang yang tidak di kenali?
Ader...aku accept jer... kalo bab nak ajak buat bisness aku malas nak layan sangat.. nak berkenalan ok jer... ko nak kenal..kenal la..takkan nak sombong lak..macamla ko tu artis....

6. Berapakah bilangan rakan anda sekarang?
Baru 215 org... 70% kawan lama... 20% Sedara mara....10% kawan baru termasuk kawan blogger.

7. Pernah/sanggupkah anda menyahaktifkan akaun buku muka?
Naper tak sanggup plak.... muka buku ni bukan segalanya la.. banyak lagi komitmen lain yang perlu kita hadap.. hidup masih panjang..kalu umur panjang la... kalau terpaksa nyah ajerrrrrrr.....hoho

8. Apa akan terjadi kalau anda tidak dpt membuka akaun buku muka dalam tempoh 3 hari?
3 hari..ok kot... no problem...kalo 2 minggu mungkin gian gak nak buka.. tapi kalo masa tak mengizinkan no hallll la....contoh macam..ko kena settle kerja ni gak..urgent... so ko memang langsung takder masa nak godek FB..okkkkk..kerja lagi penting...... bekukan kejap akaun FB...

9. Sanggupkah anda jika terpaksa berpisah selamanya dengan buku muka
Sanggupppp..... tapi pastikan kita save dulu no tepon kengkawan.. email ke ym ke.. yang penting tak lost contact macam dulu....

10. Sejauh mana anda nilai kepentingan hubungan bukumuka dan kehidupan personal?
Penting utk kita jalin kembali hubungan ukhwah sesama kita.. yang jauh kita dekatkan.. yang dekat..lagi kita mesra... yang mesra lagi kita gaul rata biar lagi mesra...hehe

Itu jer.... ok..saper yang sudi jawab sila jawab.. kalo malas...no hal.. tiada paksaan... Acik Anie tgh rajin ni.. lagipun boss bz..boleh lepak lama sket kat FB... muahahahha.. kijam...kijam...

No comments: