Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, June 2, 2010

DAH DAPAT SIJIL



Awal bulan lepas hari tu kan aku ada attand training- in house training..alaaaaa..yang aku jadi model forklift ngan penimbang berat tu........ dalam fesbuk abg is hari tu.. siap tag aku lagi.malu aiiii tau. Hari ni baru dapatt sijilnya.

Kena komplen kat Dr Siva ni.. hari tu dia kata nak letak "Bintang" kat sijil aku.. sebab aku ader pengalaman dalam handle schedule waste...yer la.. dah memang job scope aku..sah-sah la aku "expert" pasal SW ni... tapi ternyata tidak.. rupanya banyak lagi yang aku tak tahu pasal SW... tak rugi aku attand course ni... memang byk info yang aku dapat dari sini.

Yang paling penting banyak info yang berkaitan dengan alam sekitar . Lepas attand course ni baru aku sedar... pentingnya kita menjaga alam sekitar.. betul..sumpah...dulu aku tak tahu pun boleh kena denda maksimun RM100,000 atau penjara 5 tahun... kalo disabit melanggar Akta Kualiti Alam Sekitar 1974. Hambik ko.. sanggup nak bayar.....

Korang tahu tak..suhu dunia sekarang berapa... 15.1°C.. kalo naik jer 1 point...15.2... tengelamlah pulau-pualu kecik yang cantik dalam dunia ni tau....

Satu lagi dia share pasal Karam Singh Walia tu.. kan trademark dia angkat tangan masa dia buat laporan kan... rupanya dulu dia berjiran ngancikgu.. satu hari cikgu tu nak buang buku peribahasa.. dia mintak ngan cikgu tu nak baca.. tu sebab banyak benor peribahasa keluar kalo dia buat laporan pasal alam sekitar.. Rupanya dia pun salah sorang sukarelawan alam sekitar. Bila dengar citer ni kan.. terus nak minat aku nak jadi sukarelawan alam sekitar..cehhhh....betul.. tak tipu..

Sket lagi dunia akan balas balik kat kita atas setiap perbuatan yang kita lakukan terhadap alam sekitar.. Soooo jangan bersungut bila dunia semakin panas... jangan bersedih bila banjir besar melanda... jangan kecewa bila anak-anak kita mendapat pelbagai penyakit yang puncanya adalah kita...... soooo renungkanlah..... jangan kita tinggalkan bumi yang telah tercemar untuk anak cucu kita besok.

Sekian dari Aktivis Alam Sekitar
Acik Anie.........Muahahahahha.....

Nak citer pasal sijil terus jadi aktivis alam sekitar.. tapi betull siyes.. kalo anak aku dah besar aku nak join la akitiviti macam ni.. mcm best jer........hohoho

No comments: