Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, January 11, 2010

Panjang Sungguh Muncung Itu



Semalam 1st bawak budak dua org tu kuar jalan-jalan. Sebelum ni kami bertiga jer sekarang geng Ajeed dah bertambah. Kini kami berempat. Soo pandai-pandailah handle budak 2 org ni. Kalo org lain yg dah biasa takder masalah. Tapi bagi aku.. pada awalnya adalah sedikit kerumitan. Yer la ..mana nak control Hafiy.. Si Kecik ni plak kejap-kejap merengek.. adusssss.. kalo mcm ni la..nak kuar jenjalan lenkali pun piker 10x… tak pun tunggula depa besar dulu.. Tapi bila dah “under control” sumer aku rasa rilex la plak.. abang nya aku yg handle.. adiknya Ajeed yg tolak..

Sampailah ke last destination.. aku nak beli dypers.. kali ni aku tolak adik .. abgnya Si Ajeed masukkan dalam troli supermarket tuh..skali susu Hadif habis.. Ajeed plak ntah ke mana ngan Si Abang tu..mata aku dah melilau cari Ajeed..tak nampak gak.. aku dah mula panazzzzz.. cuba call Ajeed.. pun tak terangkat… makin panazzzz dibuatnya…

Tak boleh jadi ni.. aku tolak Si Kecik pi cari mana mereka berdua.. kejap tadi aku tgk ada.. aikk..ilang plak…hangin betul… sampai la kat satu sudut aku nampak kelibat mereka berdua setelah penat menolak Hadif sambil mencari… aku nampak muka Ajeed lain macam jer.. sebab dia dah tgk muka aku pun lain macam …awal-awal lagi dia buat muka lain macam…

Soo….dgn sopannya aku cakap…

“Bak sini susu Hadif tu.. susu ni dah habis…”
“ Naper awak tak angkat talipon…”


Katanya tak dengar…..sooooo…settle la kan… punyala berdiplomasi aku masa tu…

Sesampai umah…dah malam la..masa tgk AJL..dia bukak kes ni balik..

“Masa saya tgk miss call tadi kan .… trus saya toleh cari awak… rasa macam basah jer pipi saya.. rupanya muncung awak yg tgh membebel….”

Hampesssss betul.. aku punyalah control perasaan amarah pada masa tu.. gitu plak dia cakap..rupanya nampak juga ketidak puasan hati aku..tak pun muncung aku ni memang sedia panjang….

Ek elehhhh.. ingat ikan todak ker………

No comments: