Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, April 6, 2009

Sedikit Konpiuss la...

Sebenarnya bukan sedikit..tapi banyak. Kira ni statement brani mati ni...
Semenjak 2 menjak 3 menjak 4 menjak nih.. maknanya 4 hari lepas la.. aku bz sgt dgn budak baru yg baru masuk.. hari ni paling ramai..20 olang wooo..minggu lepas 15 org.. sebelum tu 15 org gak... sooo......aper yg aku konpus sebenarnya bila aku ambik gambar untuk training record diorang kan.. bila aku compare balik ngan IC depa ni..... soooooo different... aku tak tahu mana silapnya .. kot mata aku yg nak pencen ke tak tahu la.. tapi yg pasti sumer budak baru IC yg alamat kat Sabah ni lain sgt ngan muka ori.adelah 4-5 org Kalu aku tayang muka diorang kat sini mau kena buru aku..hehe.. Aku rasa ader sedikit curiga... Bila sembang ngan Kak Sal.. (Admin Dept)..dia pun ader cakap jugak.. sorang ni penah masuk...dulu-dulu la dah lama..bila tgk record IC dulu ngan skrg sgt mengejutkan.. record dulu IC nombornya lain.. pic pun lain... skrg guna IC lain... APER KES NIIIIII............. ? nampak sgt undang² yg ader kat Mesia ni (utk Jabatan berkenaan la) tak betull..huhu... opppsssss...........(saper berkenaan mintak mangap ler.....) dah kenyataan....


Budak baru yg masuk hari ni... nak jer aku tunjuk kat sini minta korang comparekan sdiri... diorang ni sebenarnya tgh tgk video pasal disiplin, ISO 14001 & Product Handling....sempat gak aku snap..

Psssstt : Aku pun tak tahu brapa lama diorang tahan.. biasanya besok ader jer yg tak dtg....kenkadang..masuk pagi petang dah ghaib.... sabor jer la...

5 comments:

Shitsurei Shimashita said...

akak keja kat JKM ker?
apa kes budak2 tu kena tahan?

kat sabah memang byk duplicate IC. Susah gak nak kenal diaorg ni.

Suziey Ahmad said...

adeii...sy pn konpius dgn kekonpiusan cik anie ni..mgkin kah org tu mmg org lain..sbb ic lain gamba pn lain..cemnaa cik anie bole realize dia adlh org ygh sm..konpius gk nih..:p

aCik Anie said...

naga- bukan dgn JKM.. tapi akak uruskan pasal kemasukan utk new operator kat sini. so kena dptkan butir2 peribadi diorang dulu..

suziey- salah sorang tu kita pernah kenal. kita check balik rekod.mmg sah..dulu dia guna ic bernombor lain. skrg plak lain...

Shitsurei Shimashita said...

jadi akak keja industrial company lah nie. Budk2 sabah ni kira rajin lah tp sensitif skit.

aCik Anie said...

yup.. betul tu.. hari tu dibuangnya sumer budak contract... skrg panggil balik..contract stahun