Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, June 30, 2010

NEKAD

Insya allah kalau diberikan keizinan Allah S.W.T sebulan lagi Hafiy dan Hadif akan berpinda Taska.

Mana tahan.. makin diam makin menjadi. Semalam jadi lagi. Aku dah tak tahu nak cakap apa.. nak kata tak tegur… penah jugak aku tegur.. pernah jugak aku boikot tak nak cakap dengan dia.. konon buat muka tanda protes la.. tak tak jalan jugak….nampak gaya satu jerla jalan penyelesaiannya.. pindah…titik.



Uolls rasa macam ni ke rupa bedung…. Kan sushah dia nak gerak… lemas semacam jer.. kalo acapkali aku tengok berbedung gini.. aku sendiri pun naik lemas.. kan..kan….tak pasal-pasal bergaduh ngan depa.. aku tak nak la macam ni…kalo boleh mahu pelihara hubungan sesama manusia ni.. sebab aku memang tak kawan dengan bhinathang (sila baca lebihkan dengungggg sket).


1 lagi.. kalo dah 8 bulan ko nak bedung tu apehal...So please take note yer.. Hadif tu dah masuk 8 bulan... bedung apakejadahnya tu... kecuali ko bedung sebab ko malas nak angkat montot ko tu.. yer la.. layan citer Indon lagi best kannnn.......takperla.. aku pun canang kat sini jer.. berapa kerat jer yang baca.. tapi aku harapppppp sangat..org yang ader kaitan dengan taska ini baca entry ni.


Hanya pindah jer yang terbaik kot.. Ajeed pun dah nekad.. Cuma belanja bulanan makin bertambah la…tambah pun sket jer.. 60 henggit.. Takperla..demi budak dua orang tu…

Hafiy pun makin malas nak pi Taska… semalam diorang cakap tengahari baru Hafiy ok. Sebelum ni aku tengok elok jer.. sejak dua menjak ni..nampak sangat perubahan dia kat taska.. Contohnya macam ni la… sampai taska terus mintak botol susu… then tertidor…. Kalu tak tidor pun mesti diamm..masam mencuka..sampai tebgahari baru elok.
Aku rasa kalau berterusan macam ni tak elok la untuk perkembangan budak mcm Hafiy ni. Yerla.. masa ni dia tengah explore macam-macam. Semua benda dia nak tahu.. itu apa.. ni aper… naper macam ni.. something like that la… opppp.. speaking yoooo Acik Anie…

Opssss.. lupa... bukan setakat bedung jer ... bertambah-tambah hangin aku bila aku tgk Hadif pakai baju budak lain plak...selamba jer...

ooooooo pakai baju Mukriz kotttttttt..........

Wak luuuuuu.la............ kotttttttt ko kata..dah terang-terang silap tu...ok fineeeeeee... balik umah nak tukar dypers..tengok plak pakai yang org lain jugakk.. sahhhhhh...silap beg... mana aku tak hangin... Sedap-sedap korang jer ..Kalp dyper mahal takper... ni yang takder jenama... isunya bukan mahal murah... tapi..adalah menjadi kepantangan Hadif kalo pakai pampers yang takder brand... kulit mahalll punya...

Cuba cakap.. ibu mana boleh tahan.?

5 comments:

wHite Salju said...

uikksss...kalau mcm ni la gayanya kakni mmg patut nekad tuka taska laen...sape yg x hangin kalau nengok anak sndri di ikat2 cenggitu...kpala hangguk dia bedung mcm tu kalau saya lah dah lama pengasuh tu kena mkn kasut keje ni...

aCik Anie said...

hahha... elok jugak bagi kasut kerja... sabor jer..sambil urut dada...hari last nanti ..taula...

d'anie said...

Ya Allah,,siannya anak..mmg segera pindah.

full stop !

kita bekerja utk kesenangan n keselesaan makan pakai n ilmu anak2..maen2 terrrrtukar lak,kan..sian kat budak2 ni.

aCik Anie said...

betul tu... bulan 8 confirm pindah taska

aCik Anie said...

betul tu... bulan 8 confirm pindah taska