Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, June 10, 2010

BILA DIA MULA DEGIL

Asyik bangat bila kita tengok anak kesayangan membesar depan mata. Nak-nak pelbagai fasa telah dilalaui.. Fasa meniarap... awal-awal tersenguk-senguk..kenkadang sampai lebam-lebam mulut tu. Kan tiba plak fasa merensot. Masa ni gerenti jenuh la kita cuci baju kan. Jangan pakai baju putih..pantang... rasa gerammmmm jer kan.... masa ni jugak kita akan rasa keletihan yang amatttt sangat. Maunya tak letih.. kan kejap ambik dia bawak sini.. lepas tu kejap jer tengok dia merangkak pegi tempat tu balik..

Pagi tadi kat taska...


" Sekarang sumer dah pandai merangkak.. ada yang terjilat-jilat peti ais"

Anak siapa itu.. yang pasti bukan Hafiy atau Hadif... tapi Hadif sekarang..ya ampunnnnn... bajuunya... dah ganti mop lantai gamaknya... baiknya dia..nak ringankan beban pengemop lantai.



Tapi Hafiy lagi best.. sekarang ni satu jer ubat dia.. rotan... kalo dulu hanger..sekarang hanger kalo dia dapat.. kita kan dihangernya balik.. soooo..kita berbalik cara tradisi... orang tua-tua cakap.. tiada rotan akar pun berguna...itu duluuuuuuuu kala.. susah jumpa rotan kot.. tapi skarang... berlambak kat pasar 2 hinggit.

"Aiii kak.... dah beli rotan nampak..."

"Yer la.. sekarang anak aku dah makin tak dengar kata.."

Malam semalam Hafiy merajuk sampai mengiggau... merajuk sebab kena rotan.. kena rotan sebabbbbb sekaranng dia melalui fasa makan taik idung...... hahhhhhhhhhhh......ambik ko...dah ketandusan makanan gamaknya kat umah aku tu. Kalo ko tengok proses dia korek idunggg....Masya Allahhhh.. seboleh-boleh sampai ke takak dia nak korekk.. nak juga dapatkan hasil tuh... uwekkkk......

Tapi apa boleh buat.. tu sebab kena sebat semalam.. pengajaran..lepas ni tak buat lagi... tapi hareeemmmmmmm....kan terang-terang takleh korek... korek secara sembunyi plak... pesen terbaru malam tadi korek idung sambil tutup muka ngan bantal busuk.......

Bijakkkkkk......

4 comments:

Anonymous said...

hahahhaha. macam2 hal, proses pembesaran. Macam tu lah bagaimana ibubapa kita dulu nak jaga kita

Cik Anie said...

yer la..betul la tu... tugas ibubapa mmg berat..

d'anie said...

suka part ni.. ^_^ mesti kena tegas disebalik bermanja2

Cik Anie said...

TEGAS-DLM-MANJA