Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, June 2, 2010

AKU NAK BALIK !!!



Korang dah sedia maklum kan .. ayah aku dah kat umah aku sekarang.. katanya nak abiskan cuti sekolah 2 minggu kat Kajang n Selayang... ulang alik la.. kang puas Kajang pi Slayang plak. Yer la ..kang terperuk kat umah aku kang boring lak.

Balik kerja kesian plak tgk dia.. makan pun kena buat sendiri.. dia cuma panaskan jer.la... biasa lauk semalam jer dia makan tengahari nanti.. kadang- kadang tu tak makan... kenyang dengan nasik lemak n kuih yang aku bekalkan pagi tu..... tunggu malam plak baru dapat makan yang fresh nyer.. kesian dia.

Dia mintak tinggal Hafiy kat dia..tapi aku plak yang risau.. makan Hafiy camner.. Hafiy pun puas dipujuk suh tinggal ngan atuk dia ... tapi haremmmmm...tak nak.... nak tak nak lonely lagi la org tua tu....

Malam tadi dia bersuara...

Aku : Nanti kalo ayah nak pegi umah ilah cakapla.. suh ajeed hantarkan....
Ayah : Yer la..esok la akku nak pi sana...
Aku : Aikk ..lom sampai seminggu pun kat sini...seminggu sana seminggu sini la yah...
Ayah : Takdernya sampai sseminggu.. hari sabtu ni aku nak balik....
Aku : Alaaaaa... kesian ayah boring kat sini... saya kena kerja....
Ayah : Takper la... aku balik suh mak ko datang plak... gilirla seminggu sorang...

Nak buat camner.. takkan aku nak paksa dia terus tinggal kat sini. Dia memang dah tak sabar-sabar nak balik..
Rindu kat kambing kot... tapi malam nanti aku cuba pujuk lagi.. kot dia setuju tinggal sini seminggu lagi. Yer la..jarang sekali baru dia dapat datang sini.

Blom mampu lagi nak sediakan rumah yang selesa utk ayah... maafkan anak mu ini....
(tetiba sedih lak)... pesalllllll?

3 comments:

nalhuda said...

orang tua mmg mcm tu lah..dia akan ingatkan kg..kecuali kita ada dok melayan dia kat rumah..

Cik Anie said...

yer la...gitu la rasanya dia nak.. tapi aku mmg ralat la.. setiap kali diorang dtg mesti kami sumer bz..

Anonymous said...

yela kan kak..huhu,ayu pun jd sedih bila baca ni. rindu arwah atuk..uwaa