Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, January 28, 2010

SAPER PUNYA KERJA NI.....

Tak tahu la anak saper punya kerja.. ntah2 dia sendiri yg gigit pun tak tahula.. tapi kesan tu sampai 3 hari baru hilang… kuat betul… aku dapat bayang mcm mana dia menangis kalo org lain yg gigit.



Nak buat camner.. dah kita yang nak diorang jaga. Tapi salah diorang jugak la.. saper suruh ambik budak ramai-ramai..tukang jaganya 2 org… cuba korang bayangkan camne diorang nak pantau budak ramai² tuh.. nasib la.. mana yg suker ngusik dia selamat la.. mana yg jadi mangsa usikan naya la jadinya… Budak² aku agakla hampir 40 org (masa tahun lepas)..sekarang ni lagi ramai la….



Setahu akula Hafiy yg suker usik org macam mana dia leh kena gigit. Agaknyala budak yg gigit tu tak tahan sgt.. Aku bukan nak salahkan budak-budak tu… diorang tahu aper.. main..makan..gaduh..tu jerla.. Ermm aper la…

Aku ader tanya sehari lepas Hafiy kena…

"Budak cina tu yg gigit KOTTTT,….."

Budak cina mana guuuuu. ? Aku pun heran budak cina mana yg ada kat Taska tu… yg kot-kot tu aku tak tahan tu.. nampak sangatla ko tak pantau aktiviti budak-budak taska…

2 comments:

Ena said...

tu la kak.. risiko yg terpaksa kiter ambil bile anta anak2 ke saner.. yer la ramai kan!.. redha jer la.. walaupun ati cam x rela jer.. hu3x..
cian hafiy..

Cik Anie said...

kerna terpaksa.. memenuhi tuntutan duniawi..cecece