Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Thursday, January 28, 2010

MAKANAN AWAL SI BULAT LAGI GONJENG

Mau nyer aku tak cakap bulat....



Misi cakap takleh bagi makan lagi kan umur mcm bulat aku nih. Takut tersedak la.. tak hadam la.. mcm² lagi la.. yer ker?...bagi aku la, kalo nestum betul la bahaya sebab dia tajam sket..takut berak berdarah .. tapi aku bagi gandum jer.. takder masalah kot..gandum bukan tajam pun…

Kalo kita tgk kat NESTUM pun paling awal boleh bagi baby makan 6 bulan. Korang ingat boleh kenyang ke baby tuh?..kalo setakat hisap susu. Bulat aku umur 20 hari aku dah kacau gandum bagi dia makan… yang penting dia kenyang dan takder nak merengek-rengek lagi. Aku pun takder risau tgk dia asyik merengek jer..



Mungkin aku ni dah terikut-ikut dengan cara mak-mak kita zaman purba kala dulu.. allllaaaa ada yang umur 1 hari dah di baginya makan. Makan plak pisang lagi..lagi la..tapi sihat elok jer sampai skrg.



Tapi aku tak nafikan.. ader betul gak KKM buat sumer tu…takder la aku tolak bulat-bulat.. nampak sangat la aku ni kolot.

4 comments:

Ena said...

A'a la cik anie.. drp sakit tinger & rase susah ati biler dengar anak menangis, merengerk..baik la kiter bg dier makan.. selagi yg di makan tu x mendatangkan mudarat pd anak kiter.. biorr ler dier makan.. he3x..

ita cutevirus said...

alaaaa.... comelnyer...

bulat...... oooooo..... bulat...

huhuhu... ape kate acik anie kasi die makan puree plak.. puree lebih selamat dari nestum.. (tp, yg buat sendiri laa)..

Cik Anie said...

ena-sakit telinga tu 1..yg tak tahan kesian kat dia... dia kan tak reti nak cakap.. lapar pun nangis jerla..

ita-pure tu buat mcmmana erk.. tak pernah buar..aper bahan-bahanya...

ita cutevirus said...

cik anie,

puree tu sebarang sayuran @ buah yang direbus terlebih dahulu, pehtu diblend sampai hancur..