Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Friday, January 8, 2010

Cukur Jambul & Qiqah yg simple sgt²

Alhamdulillah sumer berjalan dgn lancar. Aqiqah & cukur jambul selamat dibuat masa raya haji hari tu.
Raya ke-2 Qiqah . Daging Qiqah tu di agihkan kat org ramai jer. Sama jer dgn kita masak then jamu org. So dgn bagi-bagi daging jer kita boleh jimat masa n tenaga kita. Lagipun masa tu aku lom lagi habis pantang. Daging tu hanya disimpan sedikit untuk jamu jemaah masjid yg datang untuk cukur jambul.








Masak kari daging, daging goreng & sambal paastu buah tembikai untuk cuci mulut.



Kurma ada tapi kismis yg lupa beli.. nasib baik mak aku kretip..dia korek ambik kismis dalam kek buah..hehe...dapat la 2 bijik. Cukup la buat syarat.

Pagi lepas cukur jambul tu jugak mak aku membotakkan kepala si Hadif.



Dan sperti abangnya jugak sampai skrg ni lom lagi ttumbuh rambutnya. Aku tgk org lain kejjaaap jer. Sebulan dah tumbuh. Agaknya nak tumbuh kerinting macam abgnya jugak kot. Itu yg mahal tu. Dah jadi trademark anak anak ajeed rambut sumer kunta kintil...



INILAH DIA SI HADIF GONJENG

2 comments:

UmiDAnisH said...

wah, cumilnya hadif

Cik Anie said...

Si Botak lagi Gonjeng.. hehe..tapi tetap ibu sayang..