Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, February 8, 2017

Amukan 2017

Assalamualaikum...

Sebelum nak cerita pasal amukan ni ..nak cerita pasal lain dulu. Isnin lepas pagi pagi datang kerja dapat berita sedih..memang terkejut dan tak sangka. Driver yang kerja almost 20 tahun kat sini meninggal dunia. Katanya demam pastu kena jangkitan kuman.. paru paru berair. Apa kaitan tak tau la. Tapi yang pastinya aku dah takut nak suruh anak mandi malam..takut kena paru paru berair.. nauzubillah... Sebelum weekly meeting semalam pun diorang bertafakur sejenak..menitik air mata MD kita. Sungguh mahal airmata itu.. mungkin sedih dan rasa kehilangan sangat. Takkpun dia banyak dosa ngan mendiang kot. :)

Ok.. boring yang teramat sangat.. soooo moh ler kita nyembang.. ada plak nescafe panas..cicah biskut plak..jaddiiii...bak kata Mat Dang.. :)


Ekceli hari ni hari lahir laksamana sulung aku yang ke 9. 9 tahun baru anak aku, tua bongkok 3 baru boleh dapat menantu la... Ntah naper..tacing sangat pagi ni..teringat balik saat saat dia lahir kat dunia ni. Perasaan masa pangku dia tu memang tak boleh nak describe kat sini.  Anak sulung biasala..sakit dia lain macam sket..terkesan sampai sekarang. Parutnya pun masih ada. Nak jer  aku tunjuk kat dia bila datang time degil dia tu. Macam malam tadi amukan besar bsar dah berlaku. Geram sangat..aku dah la semput.. sekali sekali kena ajar jugak kan.

Malam tadi semua buat hal..sampai si kecik setahun jagung pun dah pandai tunjuk protes. Strees betul mak hinccit malam tadi.. apalagiiiii.....taring keluar la.. terus semua takut. Aku ambik tudung, kunci kereta, kunci rumah konon nak lari tinggalkan diorang.. Macam biasa la...Hadif dah nangis nangis, Harraz plak menggelabah sebab aku bangun.. dia ni biasala..nak menepek 24jam. Yang aku hairan..Hafiy bolehh relexx jer.. buat muka tak bersalah. Takder pun nak tunjuk takut aku nak keluar rumah ni. Aduiii..ibu ko kemain berlakon..silap satu jer , Ahmad Idham takder situ, Ziela Jalil ke..kalo diorang ada tengok scene malam tadi  terus mintak aku sign kontrak watak Ibu Tiri Yang Propa..:)

Tak habis lagi cite tadi ni. Hadif dah mula nak mengekor aku..

Siapkan kerja dulu..
ok buuuuuu

Masa tu tengah buat latihan subjek DST.. dia boleh suruh aku refer buku teks, walhal lepas aku mengamuk elok jer dia buat semua. Betul semuanya..seeeeee.....:(

Tolong kemas dalam bilik..atas katil tu.... ..
ok buuuuu

Style diorang buat kerja dalam bilik atas katil, sebab nak ekon. ok..aku layannn..yang jadi aku mengamuk tu..buat satu soalan..pastu berderet benda lain semua dia hangkut naik katil, dengan lori, dengan buku buku buku conteng, dengan Lego lego dia susun susun penuh atas katil..Haduii....

Aku tunggu jer..nak tengok reaksi Hafiy... dia sorang ni hati kering sket..
Dia boleh relex main ngan Harraz kat luar. Hadif ni dah macam ibu kucing hilang anak dah ni ke hulu ke hilir tak tentu arah ... saja jer aku ugut nak tinggalkan diorang 3 bradik. Adehhh... sian plak.


Dah siap semua, atas katil dah clear, buku latihan dah settle aku suruh diorang masuk kereta...berdesup tekan minyak sampai tempat gelap aku stop keter situ, lampu enjin semua mati. Kena tarbiah sket diorang malam tadi. Tau takut weh .

Selagi takde siapa yg mintak maaf tak boleh balik..duduk sini sampai pagi.. 

Hadif awal awal lagi mintak maaf...Hafiy aku kena tanya dulu baru mintak maaf masa tu jugak aku dengar dia menangis..hai bang...dalam hati ada taman rupanya.. Abang abang..keras hati macam ibu jugak..tapi cepat plak cairnya..huhu

Pagi ni babahnya text..

[11:06 AM, 2/8/2017] Jidlorenzo: Hafiy smlm tido teresak2 nangis...dia sedar thok sy terus peluk sy   [11:06 AM, 2/8/2017] +60 11-1633 8xxx: Mimpi ke                        
[11:06 AM, 2/8/2017] Jidlorenzo: Sy tanya dia td knp ibu marah...dia ckp tak tau                        
[11:07 AM, 2/8/2017] +60 11-1633 8xxx: 😞                        
[11:07 AM, 2/8/2017] Jidlorenzo: Awk control sikit marah...                        
[11:08 AM, 2/8/2017] Jidlorenzo: Anak2 kita ni ade darah pahlawan...tak boleh kasar

Hadoiii la....itu baru dua...sket lagi 3 laksamana...laksamana bungsu tu pun ada ura ura nak melawan dah tu..haipp..haipp jer mulutnya..pandai yer..

Ok la..tubuh lenguh lenguh rasanya..dapat baring 2-3 minit sedap ni....hahhaaha..

Sekian Wassalam

Love
Cikanie

No comments: