Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, March 12, 2013

Jom Menyembang...

Assalamualaikum..........

Balik nanti nak masak apa yer.. No idea la. hari hari fikir bab menu jer... Biasa time lapar lapar macam ni menggelupur acik, sibuk mengoggle resipi tu resepi ni. Tapi balik rumah haremmm... Masa tak cukup wey. Ko bayangkan.. Balik kerja 6-10pm ambik anak, balik ambik anak..meround dulu taman situ satu dua pusingan. Untung sabut lepas round terus boleh balik rumah. Kalo untung batu kena pow sekotak 2 air togen bab kata Hadif. Vitagen la kot.. ke Nutrigen la.. Aku sendiri pun tak pasti sebab 2-2 kalo aku beli ok jew.. tiada bantahan. Lepas tu balik rumah terus bersilat kat dapur...

Biasa kalo masak bodo bodo settle kul 7-30pm. Kalo nak berlemak bagai..sory.. jawabnya kul 9-10pm baru boleh makan sebab kul 8pm kena stop kejap hantar Hafiy pegi mengaji..Yang ni pun lagi sorang mengaji nak masuk bulan ke-4 pun masih nak berkepit ngan aku. Nak jugak aku masuk ngadap ustazah tu skali. Muka aku pun dah naik tebal sebab tetiap malam kalo aku takder kat blakang dia mulalah dia hilang fokus. Kan kejap kejap dia toleh belakang. Pernah satu hari aku kluar senyap senyap... habis jer kelas boleh dia meluru tanpa selipar kluar cari aku arah marah sebab tinggalkan dia. Walhal umah ustazah tu selang sebijik rumah dengan rumah aku. Dekar jer ka.. Tapi taknakkkk... nak jugak aku jadi peneman dia.

Dah settle anak anak mengaji balik rumah ngadap baca buku plak... Aku dah mula risau ni.. Buku Cahayaku Hafiy punya tu dah masuk hari ke-12 masih blom alih alih lagi. LA LE LO LI LU tu la.. Situ ajer dah dekat 3 minggu. Dia macam ni tau..kalo cikgu tanda S tu kira sederhana la. Kalo L tu dikira dah lulus. Tapi kalo baca situ pun dah ambik masa berminggu minggu..canner tu...Haruskah aku jadi mak tarzan kat rumah?.


Satu faktor yang menjadi punca dia hilang fokus adalah Chanel 611. Korang ada tak tips camner nak kurangkan ketagih tengok kartun. Setiap masa kat rumah katun katun katun.. nak nak sekarang ni ada citer baru kat 611. Kata Hafiy citer Bulan Bintang.. Yang i bukan kartun. Citer lama yang di recycle balik..Well Asteruk kan? Duk hadap citer tu la malam malam sekarang ni. Elok la sket dari Hagemaru.. Ada gak la input positifnya. So alasan dia sekarang ni kalo ajak baca buku..

"Tunggu habis citer bulan bintang..."

Nak oiii... citer bulan bintang tu kul 10-30pm baru habis. Masa ni ibu ko pun dah sadakallahulazimmmmm.. meleleh air liur basi dah. Dia masih boleh yilekkk pocci  lagi.. lepas bulan bintang boleh plak layan game. Ahhh lantaklah.. apak dia rajin nak melayan silakan... Permaisuri dah nak masuk beradu.

Pastu pagi besok mula liat nak bangun pagi . Ni la sebab naper aku tak suka diorang tido lambat. Pagi pagi aku kena reka citer ntah apa apa demi untuk memancing budak berdua ni bangun. Sekarang ni pepagi mesti kena cari idea spontan.. kasik diaorang tertarik nak bangun cepat. Macam sekarang ni umpan aku pasal citer katun Binno ker apa yang pepagi tu...... Pastu kalo kat skolah citer Oggy tu,.. Kalo dengar aku citer pasal tu pepagi jawabnya cepatla diorang meloncat bangun. Hafiy ok la... Kan katun kegemaran dia.. tapi si Hadif ni pesen lain sket. Nak kena belai manja..dodoi dodoi timang timang.. baru kena ngan angin dia.


Hari ni pepagi angin dia tak berapa nak OK.. Dia mintak Car nak bawak pegi skolah. Aku malas nak layan..dia punya meraung Subhananllah.. Terpaksa jugaklah aku selongkar bakul mainan dia . .aku bagi Car cantik dia tak nak. Rupanya Car yang dia nak tu adalah kepala Lori.. Aduii susah aku nak paham...

Tunggu pagi besok plak la.. apa peel dia nak tunjuk lagi..Sabor jer la acik..(urut dada tepuk dahi)...menten senyummmm okkk.

Sekian Wassalam..


2 comments:

Sue Saari said...

Klu astro beyond bleh locked channel yg kita xnk bg anak tgk kak ani...maknanya kena guna password bru dpt buka channel tu...

aCik Anie said...

itu la.. tapi umah akak tu bukan byond...huhuhu..berebut chanel la setiap malam