Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Wednesday, March 13, 2013

Bingka Roti Saya

Assalamualaikum...

Ermmmm... Nak citer pun malu.. Tapi sebab berpegang pada prinsip "Practice Make Perfect" maka ai buangkan rasa malu i ni jauh jauh...

Jumaat lepas sibuk duk menggoggle resepi Bingka Roti. Alahaiii... bagi setengah orang.....setakat bingka roti tu kacang sesangat. Tapi bagi saya tak semudah itu weyyy.. Nampak cam senang. Masuk itu ini..campak itu ini..sukat itu ini...kacau.tuang dalam loyang.. Tapi percayalah ianya tidak senang ABCC.  Bila tengok hasilnya plak ...ya ammmmpuunnnn.... apo ko buat ni cikanie oiiiiii?...

Pakcik sorang ni lagi best...

" amenda awak buat ni... telor dadar raksaksa ker,....?...."

Amboi bang,,, gurau kasar nampak... Jangan nak bantutkan kerajinan ai.. kan dari elok rajin buat itu ini.. terus terdiam seribu bahasa kan.... Abang jugak yang gigit jari nanti.. Meleleh air liuq nak makan Muffin Cokelet Aiii..


Inilah rupa Bingka Roti saya... Ada branssssssssss?...
Memang rupa telor dadar raksaksa kan? hehehe.. kesian.. aku tak marah pun .. kalo korang kutuk dalam hati.... hehehe.

Aku memang dah dapat agak yang bingka roti aku ni tak menjadi tau.. sebab awal awal lagi macam tak cukup bahan jer.. Santan takde, tepung pun tak cukup.. so no wonder la rupa dia terus bertukar dari bingka ke telur dadar raksaksa dalam sekelip mata jer. Masa tengah membakar tu pun aku dah pelik..naper la bingka ni naik kembung sampai macam ni skali erk..?..


Tapi takper.. atleast aku dah mencuba yang terbaikkk..kuikui kui.. tak kata gitu nak kata guane lagi dop?.
Next projek adalah Macaroni Bakar.. huhuhu..

Sekian Wassalam..

2 comments:

ietams said...

wuii betul naiknye tu dlm oven..
mesti sedap tu kan cik ani..
gebu2 cair di mulut

aCik Anie said...

hehehhe.. bukan caur dimulut Puan ieta..cair dalam tong sampah..hehhe..tak sedap..