Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, September 29, 2011

Kenduri Belah Lelaki

Assalamualaikum..

Belah lelaki adalah belah mak sedara aku la.. Kesian dia.. Dah la ibu tunggal. Dari A~ Z sumer dia nak kena settle. Nasib baik anak anak dia jenis ringan tulang. Tak perlu nak bersuruh.
Gulai kawah kat sini adalah yang terbaikkkk…. Masih terbayang diingatanku….




Simple sangat makan beradap diorang. Guna meja makan kat dalam rumah jer.. Senang kerja.
Macam biasala sesi mengambil gambar setelah rombongan pengantin perepuan tiba.



Adik aku ngan sepupu aku sempat meyelit masa ni. Mak Su aku skali..2 dari kanan tu.



Turn adik aku (yang kat Serawak tu) ngan mak aku plak… Cantik tak baju raya adik aku .. jeles la tengok baju raya dia tahun ni.. sumer cantik cantik jeles aku tau.



Yess.. giliran aku dengan muka toya. Tahap kepenatan yang maksima…Tak dapat kepuasan berganda masa tido kat Tok Bali malam tadi. Lagipun aku rasa macam ada sumting yang mengerikan la… hohoho. Tapi nak jugak ambik gambar ngan pengantin. Perasan tak sumer gambar aku ngan pengantin Ajeed mesti takder. Aku pun tak tahu mana dia bawak diri. Pandai pandai la dia nak idup. Masa ni aku memang bz.. Mana nak menolong kat dapur.. Mana nak handle anak. Paham la si Hadif tu camner. Tapi aku tak risau.. ajeed memang pandai bawak diri….Kalo tak takkan boleh bedal nasi sampai 2 round.



Ni plak sepupu aku yang kat Sri Kembangan. Bini dia masih bercuti.. baru lepas pantang anak ke-3.. dapat gak dia nak anak lelaki.



Orang kuat majlis hari ni bersama bondanya. Ni pun sorang.. jeles aku tengok baju baju raya dia.. Naperla taste aku buruk sangat erkk. Tengok baju orang sumer berkenan. Tengok baju sendiri..Ya allahhh… teruknya taste aku… macam makcik makcik (sedar diri la cik anie oiii)



Sebelum pulang sempat lagi kami bergambar dengan pihak rombongan pengantin perempuan. Maklumla…kami ni kan sedara bau bau bacang. Tapi tak pernah kenal batang hidung. Masiing masing tak kenal sedara…



Dannn…wajah wajah insan yang kepenatan. Masa ni on the way balik rumah aku kat kuala krai.. Cuba bayangkan kitorang ambik masa 5 jam setengah untuk perjalanan 80 KM… hazab tak hazab perjalanan kami… kul 5 gerak.. kul 11 malam baru sampai umah.. Ya Allahh penat giler. Besoknya tu adik aku yang kat selayang gerak balik masuk KL.

No comments: