Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Monday, August 8, 2011

Diari 6 dan 7 Ramadhan

Assalamualaikum..

Naper la lately ni mood nak berblogging macam tenggelam timbul jer. Tapi masih lagi sempat blogwalking. Macam macam citer boleh kita baca kalo kita rajin BW. Tapi biasanya kalo aku BW jarang sangat aku nak tinggalkan jejak. Biasala.. lebih senang jadi SR.

Kalo masuk blog-blog hiburan tak habis habis kisah putus tunang... Yang tak tahan macam mana kes diorang ni boleh terbawa-bawa dalam mimpi aku. Malam semalam siap mimpi Shah Jazle boleh curang dengan aku kat dalam toilet mana ntah. Nasib jam loceng bunyi kul 4-50 kejut nak sahur. Kalo tak mau aku bergaduh tarik tarik rambut ngan MF. Masa aku skodeng tu aku nampak tangan perempuan putih gebu tengah betulkan kot si SJ ni la kat dalam toilet. Gila kentang punya mimpi.

Sepanjang 2 hari berpuasa kat rumah sambil melayan anak anak betul betul menduga keimanan. Bayangkan...

Pagi = Goreng Ikan masak Kicap
Tengahari = Goreng Cekodok + Goreng Nugget skali..
Petang plak... repeat balik suap nasik ngan ikan kicap...

Part goreng cekodok tu paling aku tak tahan. Menusuk nusuk bau pisang dia. Manissss jer rasanya.. lemak lemak manis. Tapi sabarrrrr........... Kalo dipikir zaman kanak kanak, rasanya dah kenyang perut aku ..yerla.. sambil goreng sambil suap ke mulut. Petang nanti nak sambung goreng cekoodok balik...ader lagi tinggal balance yang semalam punya.

Sepanjang 2 hari ni jugak Ops No Bazar Ramadhan terkecundang jua. Biasala.. niat asal nak jalan jalan. Tapi tak boleh la.. Kan tgk tu nak...tgk ni plak nak jugak. Tapi takderla sampai membazir. Kebanyakkan kuih yang dibeli tu sumer habis dirembat sebelum pukul 10 malam. Lauk pauk kat Bazar Ramadhan blom pernah terbeli lagi la. Ntahh.. macam sumer tak masukkkk jer.



oooooo...oooo ooo balik kampung....
oo...oo..oo balik kampung...

Hafiy cukup suka lagu ni.. bila aku tanya dia...

Hafiy suka balik kampung klantan ke balik kampung mak mok..
Balik Kelantan

Wahhh bagus bagusss... macam ni la anak ibu.... Babah dia tak dengar tuuuu... Kalo babah dia dengar mesti berbulu jer telinga... jeles dengar pengakuan ikhlas dari protegenya sendiri.. . Semalam protegenya dah memalukan Mentor. Kisahnya.....

Masa kitorang balik dari Giant, ada satu keter tu block keter kami...

Mentor : Bodoh punya parking...
Protege : (sambil menjerit nyaring...).. naper babah cakap BODOH.... saper ajar cakap BODOH..nak kena cili mulut ni...

Hahhh ambik kau..... Bapak kena sound dengan anak.... BEWARE BEBEH....


No comments: