Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Friday, February 19, 2010

BULAN MENGIMBAU KENANGAN & MAMAT POYOS 3 EKOR

Tak habis-habis lagi aku nak jaja pasal gambar dan citer dulu-dulu. Kat FB dah jaja..skang kat sini plak..
Macam ni la.. apa kata aku namakan bulan February ni bulan mengimbau kenangan zaman silam. Ok tak gitu...

Sebelum citter pasal kenangan ni aku nak citer sket pasal kejadian pagi tadi yang penuh dengan kepura-puraan.
Camni..pagi tadi cam biasa pi beli kuih sebelum datang kerja... Ajeed turunkan aku cam biasa tepi jalan la..then baru dia u-turn ambik aku balik...tetiba ader 3 ekor mamat (malam) ni meluru sambil jerit-jerit....iooo..oiii..sambil angkat² tangan...ntah ape benda dia cakap dalam bahasa ibunda (malam) dia ni la... Padahal dia dah tengok yg Ajeed tengah u-turn ni.. sajer dia nak tunjuk kesamsengan kampung dia tuh....

Ajeed aper lagi.. lepas aku masuk keter terus dia kejar motor yg mamat 3 ekor naik nih.. dah la naik motor lebih muatan...huisss... Ajeed pun jerit dengan penuh perasaan kat dia.. (ekceli itu hanya lakonan semata-samata)..kasi budak 3 ekor tu takut..).. hampesssss.... macam tikus mondok bila dah kena jerit.. tadi kemain lagi ko jerit kat aku....tu ler..jangan samseng tak kena tempat....igt ko sorang jer boleh jerit....



Nah ambik ni.. korang kenal tak mana satu Cik Anie kan?... .. masa ni kalo tak silap..Upper 6... Ni sumer geng-geng asrama. "Sweet" jer kan.. mau tak sweet..igt senang nak beli foundation masa ni.. aku pun tak kenal bendalah ni lagi.. yg aku tahu bedak talkum new & trendy... losen pun jarang-jarang boleh beli.. kalo dapat beli tu vangges giler....deodrant aper lagi..langsung tak tahu benda ni wujud.. dulu aper susah.. pakai bedak jer kat ketial.. berkerak ketiak takper janji bau bedak... fusss.. powersss..setengah tu sampai kuning baju skolah part bawah ketiak tu penangan bedak ala-ala deodorent...

Tapi itu dulu.. zaman sudah berubah...tappi seronokkkkk.. bila belek album dulu-dulu..tak sedar pun kita tersengih sorang-sorang....

No comments: