Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Tuesday, February 23, 2010

AL-NINO

Sekarang ni Malaysia sibuk memperkatakan pasal fenomena Al-Nino ni.. Puncanya manusia gak..yg rakus dengan pembangunan sehingga meninggalkan kesan yang amat besar pada dunia.

Opssss.. aku bukan nak citer detail pasal ni.kalo nak tahu pasal ni referla tapak sesawang yang berkaitan

Malam tadi Ajeed sibuk duk citer pasal ni.. besar kemungkinan bekalan air akan dicatu.. Soo pandailah berjimat dan simpan air dari sekarang. Umah aku... tangki pun bocor.. air direct trus dari paip SYABAAS.. Sooo kalo air takder gerenti trus takleh guna. Katanya nak beli tong besar nak isi air.. ntah ,...tgk la dia beli ke idak...

Tiba² kul 12-40 tadi adik aku call:

Adik: Kak.. air takderla... Hadif berak ni...
Aku:Laaa... camner nak cuci nih..air simpan langsung takder...Lap jerla dulu ngan tisu basah..
Adik: Ye la...

Setengah jam kendianya...
Aku call Ajeed plak:

Aku: Wak... air takder camner ni...Hadif berak canner?
Ajeed: Yer ker... aderr 1 botol kat mesin basuh.. 1 lagi kat dalam bilik belakang....
Aku: Alahaii.. tu jer ker......

Then aku call balik adik aku.....

Aku: Dik.. canner.. dah cuci ker....
Adik: Dah..aku lap jer.. Aku kencing pun ambik AIR MASAK kat atas meja nih...


Hammbikkk.....air masak digunanya..takperla.. jgn takder langsung nak minum dahhhh
1 botol dalam bilik yg Ajeed simpan tu pun cukup utk basuh berak Hafiy jer.. Mak bapaknya cannerr erk...?

No comments: