Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Wednesday, January 12, 2011

Cubaan Yg Tak Menjadi

Pagi pagi dah kecoh tengok abang abang SECOM (uhuks) Abg konon...adik la..... Staff SECOM datang ambik gambar kat sini. Pehal lak?.. Masuk jer ofis baru tahu citer. Malam tadi ada cubaan untuk menyamun kilang . Ntah nak kategorikan sebagai pencuri ker atau penyamun ke..atau penyangak ker. Lantak la..yang penting niat depa pecah masuk memang tak baik.

 

Aku pun heran. Aper benda berharga yang diorang nak curi. Bukan ader aper pun. FPC yang reject ader la.. Ko nak sangat? ambik rrr.... Tolong jual. Aku malas dah nak handle benda ni. Bukan mahal sangat pun. Tapi boleh lepas la kalo pencurik tu nak beli roti canai satuuuuuuuuu.

 

Nasib baik la alarm kat sini masih berfungsi..Kalo tak memang naya la pakcik dan makcik guard kat depan tu.. Ko tidur ker?... Sampai tak sedar ader orang ceroboh masuk. U are FIRED.....Kilang ni memang senang nak ceroboh... Pokok merimbun sangat.. sampai segala aktiviti panjat memanjat pun boleh dijalankan tanpa sebarang kemusykilan. Tak yah ragu-ragu..setengah jam ko cuba panjat pun gerenti pak guard tak perasan.Nasib baik takder aktiviti maksiat.

  

Tak tahu la camner hari ni... Management kat sini ader report polis ker idak... Kalo korang nak tahu diorang kat sini tak risau dengan penyamun kat luar ni. Paling diaorang risau..penyangak dari dalam ni jugak. Maksud aku pekerja kat sini. Orang ni la yang menjadi duri dalam daging selama ini. Habis barang dia sebat. Aduhhh... Camner diorang bagi anak bini makan erk.. dengan hasil curi yang sah sah haram. Jadi darah daging tu....

 

Ok la... itu jer aku nak membebel pagi ni...... kalo ader citer panas aku muncul lagi kat sini...

 

Stay Tune Bebehhhhhh....

 

No comments: