Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 3 Hulubalang :)

Monday, November 8, 2010

Percutian Yang Tak Di Rancang

Pastikan korang dah warm up erk.. baru baca kisah ini.. Baru best...

Ekceli Sabtu lepas ntah kenapa kami boleh terlepas kat PD. Mungkin satu sebabnya aku selalu berzikir kat telinga Ajeed...

Jom la jalan-jalan (sila baca 80X)

Muka puas hati dapat kuar jenjalan..tapi Hadif rimasss jer.. sebab aku pakai topi yang sgggt kecik..
Sebab tak tahan dengan zikir aku tu kot Ajeed terus suruh aku siap siap.. packing kain baju... waaaahhhh mau kemana erk?... Aku tanya ajeed..ajeed tanya aku nak pi mana...... Bagan Lalang...tak tau jalan plak..tak biasa pergi, Genting...Ishh tak sesuai la.. Buat rugi masuk jer..main takleh.... Langkawi.. gilo apo?.. jauh sangat tu... buta buta nak gi sana..hotel pun tak booking...nak rasa tido tepi jeti?.... sila lah... Finally...kami decide ke PD ajer.... Tempat paling dekat..hehe


Masa ni kan Hafiy kena marah ngan Ajeed. Terkejut beruk aku kat blakang... tanya Ajeed naper.. Rupanya Hafiy main tendang-tendang batang gear tu...Ek eleh.. aku ingat keter nak eksiden ke..nauzubillah.

Hadif macam biasa..ok jer...janji ader kudap-kudap...


Pada awalnya perjalanan agak lancar...Tapi bila masuk tol PD hemmp.. ambik ko... nak jalan sangat kan?.. makan la jem sampai muntah.



Tapi masih lagi terkawal.. Jem kat tol tu jer... Dalam kul 2-30 kitorang sampai PD,,, lagi skali tempuh jem..jalan nak ke Teluk Kemang memang takleh masuk langsung.

Dalam duk pusing-pusing makan jem..tetiba jer Ajeed cakap ..

Kita cari Hotel jer la..dah alang alang datang sini.. lagipun petang dah ni..
Hahh,,, ader kosong ker?..kan cuti deepavali lagi..gerenti semua penuh...

Hahhh..tetiba jer dia cakap gitu.. Ekceli aku lagi suka kalo dapat tido kat sini.. lagipun besok ahad...Tapi yg menjadi masalahnya ... ader ker bilik hotel yang kosong. Kan tido dalam khemah jer... Ok jugak kot..boleh menikmati suasana malam sambil bercanda di tepi pantai.. tapi dapat ke nak bercanda dengan askar 2 orang ni...?
Nak tau kami tido kat mana?..nanti aku citer lenkali.. Hadif dah ngamuk ni..aku buat derk jer.. nasib baik ajeed takder.. kalo ader...mau kena hampuk... silap-silap potong terus line tenet ni.

Sabor na....

No comments: