Kenali Cikanie

My photo
Kajang, Selangor, Malaysia
Ibu pada 4 Hulubalang :)

Thursday, November 18, 2010

Kisah diPagi Raya Korban.

Tahun ni raya haji turn sini. Maknya raya ke-2 baru balk Klantan. Disebabkan cuti yang tramatla singkat maka aku dengan rela hati nak habiskan cuti raya haji kat sini jer. Tapi harus diingat... raya cina ni 1 minggu mesti kat Kelantan. Tak boleh nak share share yer...tiada kompromi.

Raya pagi raya tu bangunlah dalam keadaan bersemangat untuk sambut raya haji kan. Yerla.. mana tau dapat daging fresh sekilo 2 ker. Bangun settlekan budak berdua ni. Pastu aku ygk Ajeed macam takder semangat nak raya, maka aku lagila hilang semangat. MIL aku pun lepas mandi terus sarung baju uniform dia macam hari hari biasa. Kain batik baju kurung kedah. Lagila aku rasa macam tak raya.



Yang buat semangat nak bangun pagi 1 jer...sebab ader rendang....



Dan nasi impit pun aderrrr.., lomang punnnnn,,sebatang 9 henggit..mahal siotttt.... pastu 1 lagi yang special... masak lomak cili api... terbaekkkk dari MIL aku.



Hapir terlupa satu lagi yg spesel... Talapia Goreng bodoh..sama bawang sajorkk.


Masuk jer tengahari sket.. sumer dah pengsan kekenyangan... tinggallah kami 3 branak terkontang kanting dahagakan bau daging lembu fresh dari kampung...


Kalo kat kampung gerenti masa tu tengah ligat didapur. Tak menang tangan la gamaknya.. Mana taknya...lepas goreng licin..lepas rebus licin... ayoooo.....sudah kecur airliurku disaat ini kerana terbayangkan air asam perut lembu yang fresh dengan bau taik lembu... Itu yang sedap weyyyy..........

Dalam kul 3-30 en suami masih terbungkam lagi. Hatiku terus memberontak keboringan....

Sekali kejut ermmmmmmmmmm....nantila... 2 kali kejut pun jawapaaan sama.. terus aku tarik muncung 14. Sebab dia dah janji petang nak kuar jalan-jalan. Tapi sampai masa dia buat derk jer.. mau aku tak sakit hati....

Ok la.... nanti korang baca entry petang ni la plak untuk mengetahui aku dapat kuar ker idak.. penat sudahh. Sorry ye...

No comments: